Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, March 4, 2008

41 – VCD Sifat Solat Nabi

VCD Sifat Solat Nabi


Nama VCD:
VCD Sifat Solat Nabi

Penulis:
Team/Kumpulan al-Markaz

Terbitan/Edaran:
Meccah Agency

Harga:
RM18.00

Berkaitan Buku:

VCD ini insyaALLAH membantu anda untuk mempelajari, memperbaiki, dan melaksanakan practikal solat dengan lebih baik dan sempurna lagi berdasarkan petunjuk hadis-hadis sahih yang dijelaskan dengan visual-visual yang jelas. Di antara keistimewaan VCD ini adalah anda akan melihat dan mendengarkan kaedah praktik secara langsung gerakan-gerakan di dalam solat, solat jemaah, berserta beberapa penjelasan kekeliruan-kekeliruan yang biasa yang banyak tersebar di kalangan kaum muslimin dalam banyak persoalan solat. Di dalam VCD ini, turut dilengkapi juga dengan tatacara wuduhu’ dan tayammum. Semuanya disertakan dengan dalil-dalil sahih dan penjelasan.

Antara Rujukan yang digunakan dalam pembikinan VCD ini adalah Kitab Sifat Solat Nabi s.a.w., oleh Sheikh Muhammad Nashiruddin al-Albani, al-Wajiz fi Fiqhi as-Sunnah wa al-Kitabi al-‘Azizi, oleh Sheikh Abdul Azhim al-Badawi, dan beberapa rujukan dari kitab-kitab yang lain.

Berat:
100gram

Hubungi:
Saudara Nawawi, 012-6887715,
dimensi83@hotmail.com, untuk tempahan, pembelian, atau pesanan.