Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, March 24, 2009

113 – Tahajjud Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam

Tahajjud Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam


Tajuk Buku:
Tahajjud Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam

Pengarang/Penulis:
Syaikh Dr. Sa’id bin Ali bin Wahf al-Qahthani

Publisher:
Media Hidayah

Price:
RM16.00

Weight:
100g

Description:

Solat malam memiliki keutamaan yang sangat besar, ia merupakan salah satu sebab utama bagi seseorang dimasukkan ke Syurga. Ia merupakan penutup kesalahan dan penghapus dosa. Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam sangat menitik-beratkan dan menyarankan supaya sentiasa bersolat malam.

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda:

“...Solat yang paling utama setelah solat fardhu adalah solat malam.” (HR. Muslim)

Maka, semoga dengan buku ini akan dapat membantu anda melaksanakan solat malam sebagaimana yang dianjurkan oleh Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam berdsasarkan sumber-sumber rujukan yang ilmiyah dari al-Qur’an, hadis-hadis nabi yang sahih, dan atsar para sahabat yang diredhai.

Total Pages:
118

More Information/payment:

Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:

Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.