Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, January 15, 2010

217 - Hafal al-Qur'an Dalam Sebulan

Hafal al-Qur'an Dalam Sebulan


Title:
Hafal al-Qur'an Dalam Sebulan

Author:
IR. Amjad Qosim

Publisher:
Qiblat Press

Price:
RM16

Weight:
100g

Description:

Jika sebelum ini anda belum pernah sedikit pun terdetik di dalam hati niat untuk menghafal al-Qur'am, ketahuilah bahawa dengan menghafal al-Qur'an dan apatah lagi memahaminya, di sana terdapat jaminan kedudukan yang tinggi di sisi Allah bagi mereka yang memenuhi jiwa dan dadanya dengan al-Qur'an. Jika anda telah berusaha menghafal al-Qur'an, namun tidak juga mampu menghafalnya dengan baik, maka anda perlu bersabar, jangan mudah berputus-asa, tetapi perlulah terus berusaha serta tidak terburu-buru. Kerana mungkin anda belum berusaha dengan sehabis baik yang mungkin. Dengan buku ini, insyaAllah penulis telah membawakan suatu kaedah bagi tujuan menghafal al-Qur'an dengan efektif di dalam jangka waktu yang singkat. Semoga dengan kaedah yang dipersembahkan, mampu membantu usaha anda di dalam menghafal ayat-ayat suci al-Qur'an di samping tidak jemu memohon pertolongan dari Allah Subhanahu wa Ta'ala. Buku ini membantu dan membimbing anda di dalam usaha menghafal yang betul dan konsisten, memberi semangat/motivasi, cara memaksimumkan hafalan, serta contoh-contoh pengamalan dari mereka yang telah berjaya menghafalnya. Semoga ia dapat memberi manfaat kepada kita semua...

Total Pages:
160

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.