Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, March 23, 2010

227 - Habbatus Sauda Jenama Hajar Aswad

Habbatus Sauda Jenama Hajar Aswad

Bunga Habbatus Sauda


Title:
Habbatus Sauda Jenama Hajar Aswad
Scientific Name: Nigella Sativa

Author:
CV. Sari Bunga Alam Lestari
Diperakui oleh Majlis Ugama Islam Indonesia (MUI)

Publisher:
CV. Sari Bunga Alam Lestari

Price:
RM40

Weight:
200g

Description:

Habbatus sauda’ berkhasiat mengubati pelbagai jenis penyakit. Ini adalah sebagaimana yang dikhabarkan oleh Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam sendiri di dalam hadisnya yang sahih:

"Sesungguhnya di dalam Habbatus Sauda mengandungi penyembuh bagi pelbagai jenis penyakit, kecuali mati." (HR. al-Bukhari)

Biji habbatus sauda’ mengandung 40% minyak takasiri dan 1.4% minyak atsiri, 15 jenis asid amino, protein, Calcium, Ferum, Natrium dan Kalium. Kandungan aktifnya: Thymoquinone (TQ), Dithymouinone (DTQ), Thymohydroquimone (THQ) dan Thymol (THY).

Telah terbukti dari berbagai hasil penelitian ilmiah bahawa habbatus sauda’ (Jintan Hitam, Nama Saintific: Nigella Sativa) berupaya mengaktifkan/memperkuatkan sistem imunisasi badan dengan cara meningkatkan kadar sel-sel T pembantu, sel-sel T penekan, dan sel-sel pertahanan secara asli/natural.

Habbatus Sauda atau jintan hitam telah sedia dikenali dan merupakan salah satu makanan yang telah disebutkan oleh hadis Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam yang mulia. Sekaligus ia merupakan salah satu makanan yang dianjurkan oleh sunnah. Mengamalkan pemakanan Habbatus Sauda antaranya melalui kajian yang dijalankan ia mampu meningkatkan daya tahan (immunisasi) tubuh, membantu mencegah pelbagai radang kepada sendi, melancarkan peredaran darah, merendahkan kadar serangan jantung serta gangguan radang ginjal, menstabilkan perjalanan dan penghadaman makanan dengan melancarkan proses enzim dalam tubuh. Ia juga mampu mengatasi dan mencegah keracunan bahan kimia asing dalam tubuh. Kini jintan hitam atau habbatus Sauda ini telah dihancurkan dan dikapsulkan bagi memudahkan proses pemasaran dan memakannya. Setiap kapsul mengandungi 600mg habbatus sauda hancur. Setiap botol mengandungi 220 kapsul. Untuk lebih lanjut berkenaan maklumat habbatus Sauda, boleh juga merujuk ke pautan berikut: http://en.wikipedia.org/wiki/Nigella_sativa

Content:
Dibotolkan dalam bentuk kapsul, supaya tahan lebih lama. Telah disemak oleh Majlis Ugama Islam Indonesia (MUI). Satu botol: 220 Kapsul. Setiap kapsul: 600mg.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.