Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, September 12, 2011

464 - Doa & Dzikir Hisnul Muslim

Doa & Dzikir
Hisnul Muslim


Title:
Doa & Dzikir Hisnul Muslim
Judul Asli: Hisnul Muslim

Author:
Syaikh Dr. Sa'id B. 'Ali B. Wahf al-Qahthani

Publisher:
Pustaka Ibnu 'Umar

Price:
RM12

Weight:
200g

Description:

Ini adalah sebuah buku dengan judul asalnya (dalam bahasa arab) - Hisnul Muslim yang menghimpunkan doa-doa dan dzikir-dzikir dari al-Qur'an dan hadis-hadis Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam. Kini buku ini telah pun diterjemahkan dan beredar di dalam pasaran untuk dimiliki.

Buku ini dipenuhi dengan doa-doa (serta dzikir-dzikir) yang sahih sehingga tidak perlu rasa ragu untuk mengamalkannya. Setiap kandungannya dijelaskan sekali rujukan hadis dan sumber ambilannya. Semoga kita dapat mengamalkannya di setiap keseharian aktiviti kita. Bermula dari bangun tidur, sehinggalah ke waktu tidur kembali. Dari waktu hendak keluar bekerja, sehingga kembali ke rumah semula. Dari keadaan yang sihat sehingga kepada yang sakit, serta dari yang sakit sehingga kembali sembuh. Dari mereka yang muda dan anak-anak sehingga kepada mereka yang berumah-tangga dan tua. Dari mereka yang dilanda musibah sehingga kepada mereka yang dalam keadaan senang. Pelbagai doa dan dzikir-dzikir yang sahih dari Rasulullah dihimpunkan dalam buku ini.

Sizenya yang kecil juga memudahkan para pembaca/pengguna membawanya ke mana-mana. Semoga bermanfaat dan selamat mengamalkannya.

Total Pages:
262 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.