Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, October 30, 2012

626 - Bongkah Iqra' Untuk Si Kecil

Bongkah Iqra' Untuk Si Kecil




Nama item:
Bongkah Iqra' Untuk Si Kecil

Berat:
800gram

Jumlah Bongkah:
29 bongkah/set

Isipadu bongkah se-unit:
(2.5 x 2.5 x 2.5) cm

Material:

kayu

Keterangan item:

Bongkah iqra' empat segi tepat sama sisi ini direka khas dalam bentuk alat permainan sekaligus sebagai alat bantuan belajar untuk anak-anak kecil. Ia membantu mendekatkan anak-anak kecil kepada huruf-huruf hijaiyyah, jawi, huruf-huruf al-Qur'an, baris-baris huruf, sekaligus membantu si kecil mengenal dan belajar menyebutkannya. Sesuai untuk suasana permainan outdoor dan indoor.

Dalam bermain, anak-anak perlukan bimbingan dari si ibu atau sang ayah supaya kesannya akan lebih cepat dan effektif. Semoga bongkah iqra' ini mampu menjadi salah satu alat permainan berpendidikan untuk anak-anak. Agar anak-anak lebih riang, ceria, dan dalam masa yang sama agar lebih cepat mengenal ilmu berguna. InsyaAllah. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise); kemudian sms/email-kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.