Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, August 4, 2016

Panduan Manasik Haji & Umrah oleh Ustaz Yazid Jawas

Panduan Manasik Haji & Umrah


Judul: Panduan Manasik Haji & Umrah | Penulis: Ustaz Yazid bin Abdul Qadir Jawas | Penerbit: Pustaka Imam Asy-Syafi'i | Berat: 350g | Muka Surat: 222m/s (Hard Cover)
__________________________
Dalam masyarakat kita kelihatan begitu kurang buku-buku dan rujukan berkaitan tata cara pelaksanaan haji dan umrah yang praktikal berdasarkan al-Qur'an dan as-Sunnah. Akibatnya, walaupun telah banyak membaca buku-buku berkaitan haji dan umrah, mereka masih terasa begitu sukar memahaminya kerana secara umumnya, buku-buku tersebut hanya membentangkan teori dan penjelasan. Bagi mereka yang sudah berpengalaman, tentulah urusan mengerjakan manasik haji dan umrah bukan lagi menjadi masalah. Berbeza halnya dengan para jamaah yang sama sekali belum pernah menunaikan ibadah yang mulia ini. Demikian juga bagi mereka yang telah berhaji, tetapi masih belum menunaikannya bersesuaian dengan apa yang ditunjukkan Allah Ta'ala dan Rasul-Nya Shallallaahu 'Alaihi wa Sallam.

Buku Panduan Manasik Haji dan Umrah yang sekarang berada di hadapan anda ini diterbitkan antaranya kerana dilatarbelakangi oleh situasi masyarakat tersebut. Kandungannya, buku ini berusaha membantu para jamaah haji dan umrah untuk mengetahui kaedah tatacara manasik tidak hanya sekadar teori, tetapi juga secara praktikal. Kerana pada hakikatnya, ibadah haji dan umrah, selain menuntut pemahaman yang benar, ia juga memerlukan panduan praktikal sehingga bagi mempermudahkan para jamaah dalam pelaksanaannya nanti.

Nilai tambah pada buku ini, di samping adanya penjelasan dan penjabaran, terletak pada hadirnya gambar-gambar yang tentunya akan lebih membantu memahami setiap huraian yang dibentangkan. Kaedah ini sekaligus memudahkan para jamaah untuk memahami ibadah haji dan umrah dengan benar, iaitu yang bersesuaian dengan petunjuk Allah Ta'ala dan Rasul-Nya Shallallahu 'alaihi wa Sallam..
_______________________
Kepada yang berminat, boleh hubungi kami di 012-6887715 (sms/whatsapp/call) untuk maklumat/pesanan.

Penghantaran secara pos juga boleh diuruskan.

Atau boleh juga kunjungi kedai buku kami di:

Atsar | Online Bookstore,
No. 23-1, Jalan Selasih J U12/J,
Taman Cahaya Alam Seksyen U12,
40170 Shah Alam, Selangor.

6 minit dari UiTM/Jakel Seksyen 7 Shah Alam.

Tel » +(60)12-688-7715

Map » http://bit.ly/29XLbJc

Channel » telegram.me/ilmusunnah

Website » www.atsar.ilmusunnah.com

Waze/google» Atsar Online Bookstore