Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, September 4, 2009

152 - Tafsir Qur'an Per Kata (Dilengkapi Dengan Asbabun Nuzul)

Tafsir Qur'an Per Kata (Dilengkapi Dengan Asbabun Nuzul)



Title:
Tafsir Qur'an Per Kata (Dilengkapi Dengan Asbabun Nuzul)

Author:
Dr. Ahmad Hatta, MA (Penyusun)
Semakan oleh Majlis Ulama Indonesia

Publisher:
Maghfirah Pustaka

Price:
RM105

Weight:
200g

Description:

Spesifikasi Cover: Exclusive Hard Cover. Halaman: 624 halaman. Ukuran: A4 (21 x 29,7 cm). Terjemahan perkataan demi perkataan dan juga mengikut konteks ayat, yang disusun berdasarkan kata per kata dari setiap ayat al-Qur’an. Mudah dibaca dan difahami, sama ada secara terpotong-potong kata per kata atau pun secara utuh ayat per ayat. Disusun dengan merujuk kepada kitab-kitab Tafsir yang mu’tabar (diakui). Dilengkapi dengan Asbabun Nuzul, yang memberikan informasi tentang keadaan dan latar belakang turunnya setiap ayat. Dilengkapi juga dengan terjemahan bahagian Agama. Percuma Beg berwarna hitam.

Total Pages:
180

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.

- Keratan dalam -