Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, December 10, 2011

491 - Haji Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam

Haji Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam


Title:
Haji Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam
Judul Asli ('Arab): Hajjatun Nabi Kama Rowaha 'Anhu Jaabir Radhiyallahu 'anhu

Author:
Syaikh Muhammad Nashiruddin al-Albani (Wafat: 1420H)

Publisher:
Darus Sunnah

Price:
RM16

Weight:
200kg

Description:

Setiap mereka yang hendak atau sedang, atau telah mengerjakan ibadah haji, sudah tentu mahu haji yang dilaksanakannya mabrur (diterima Allah). Tetapi adakah kita telah memahami erti dan hakikat sebenar haji mabrur yang sering disebut-sebut dan menjadi keinginan ramai tersebut?

Jawabannya, insyaAllah terdapat melalui buku ini. Melalui buku ini, para pembaca diberi gambaran jelas berkaitan sunnah-sunnah haji dan tatacara perlaksanaannya sebagaimana diperintahkan agama melalui al-Qur'an dan as-Sunnah yang sahih.

Buku ini memaparkan pelbagai hadis-hadis yang menjelaskan tentang tatacara haji Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam bersama-sama para sahabatnya. Setiap rangkaian dan praktik haji yang dilaksanakan oleh Nabi semenjak mula berangkat dari Madinah sehingga pulang kembali dibentangkan dengan begitu terperinci melalui buku ini. Para pembaca juga akan dapat melihat jawaban-jawaban yang begitu tuntas dari para sahabat-sahabat nabi berkaitan persoalan haji ini. Sekaligus ianya bakal menjadi panduan dan rujukan berharga buat kita hari ini.

Seterusnya, tidak cukup dengan sekadar penjelasan tentang sunnah-sunnah haji, buku ini dilengkapkan dengan penjelasan sekitar pelbagai bentuk salah faham, khurafat, tahyul, dan beberapa bentuk tokok-tambah atau bid'ah yang banyak dilakukan oleh para pelaku haji. Ini menjadikan buku ini lebih padat dan bermaklumat.

Total Pages:
175 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.