Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, December 10, 2011

492 - Sembuhkanlah Penyakitmu Dengan Ruqyah Syar'iyyah

Sembuhkanlah Penyakitmu Dengan Ruqyah Syar'iyyah


Title:
Sembuhkanlah Penyakitmu Dengan Ruqyah Syar'iyyah
Judul Asli ('Arab): Kaifa Tu'aliju Maridhaka bi ar-Ruqyah asy-Syar'iyyah

Author:
Syaikh 'Abdullah B. Muhammad as-Sadhan

Publisher:
Darus Sunnah

Price:
RM12

Weight:
200g

Description:

Buku ini membahas berkaitan ruqyah syar'iyyah dan kesannya sebagai salah satu faktor kesembuhan untuk pelbagai penyakit seperti kegusaran hati, sihir, kerasukan, 'ain, demam, dan sengatan serangga.

Buku ini memulakan perbahasannya dengan mekanisme rawatan yang dianjurkan oleh sunnah. Kemudian penjelasan berkaitan kepelbagaian penyakit yang melibatkan rawatan ruqyah secara syar'i, diikuti penjelasan tentang kaedah rawatan. Kemudian ia meneruskan perbahasan dengan bab hasad dan dengki, pencegahan terhadap perbuatan jahat, kesan penyakit 'ain, sihir dan faktor-faktor lainnya yang berkaitan.

Di akhir perbahasan, penulis membentangkan soal-jawab yang biasanya menjadi pertanyaan di kalangan masyarakat sekaligus membantu para pembaca memahami persoalan ini dengan lebih baik lagi. Diikuti dengan itu, penulis turut mengongsikan kisah-kisah benar hasil rawatan ruqyah syar'iyyah ini.

Buku ini turut disemak dan diperakui oleh Syaikh 'Abdullah B. Sulaiman al-Mani', Dr. 'Abdullah B. 'Abdurrahman al-Jibrin, Dr. Muhammad B. 'Abdurrahman al-Khumais, dan Dr. Nashir B. 'Abdul Karim al-'Aql.

Total Pages:
219 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layarihttp://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.