Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, December 13, 2011

502 - Rasulullah Berkisah Tentang Syurga dan Neraka

Rasulullah Berkisah Tentang Syurga dan Neraka


Title:
Rasulullah Berkisah Tentang Syurga dan Neraka
Judul Asli ('Arab): Washf al-Jannah wan Naar min Shahih as-Sunnah wal-Akhbar

Author:
Syaikh Wahid B. 'Abdus Salam Bali

Publisher:
Pustaka at-Tazkia

Price:
RM14

Weight:
200g

Description:

Setiap orang tentu memiliki cita-cita yang akan menjadi acuan dan tujuan dari setiap apa yang diusahakannya. Setinggi apa cita-cita tersebut, sebesar itu jugalah usaha yang dicurahkan.

Berbeza dari orang-orang kafir, cita-cita orang yang beriman tidak hanya berkaitan dengan keinginan duniawi. Tetapi melangkaui masa depan sehingga ke masa akhirat. Mukmin sejati akan mencurahkan segenap usahanya untuk meraih kebahagiaan tidak hanya di dunia, tetapi juga di akhirat.

Dalam usaha ini, al-Qur'an dan as-Sunnah telah penuh dan sarat berisi motivasi dan bimbingan. Pelbagai potret dan gambaran nikmat tentang Syurga dan tentang siksanya Neraka. Ia disebutkan dengan begitu terperinci dan jelas.

Untuk melihat sendiri penjelasan dan gambaran Syurga dan Neraka berpandukan perkhabaran yang paling sahih dan benar, maka ambillah perkhabaran tersebut dari al-Qur'an dan al-hadis yang sahih. Maka, inilah antara buku yang menjelaskan persoalan tersebut.

Total Pages:
216 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari - http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.