Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, July 7, 2009

129 - Tanbihul Ghafilin (Peringatan dan Nasihat Bagi Orang-orang Yang Lalai)

Tanbihul Ghafilin


Title:
Tanbihul Ghafilin
Peringatan dan Nasihat Bagi Orang-orang Yang Lalai

Author:
Imam Muhyiddin an-Nahhas

Publisher:
Pustaka as-Sunnah

Price:
RM75

Weight:
1100g

Description:

Judul asas kitab ini adalah "Tanbiihul Ghafiliin 'an A'malul Jaahiliin wa Tahdziirus Saalikiin min Af'alul Haalikiin". Disusun oleh Imam Muhyiddin an-Nahhas, yang wafat pada tahun 614 H. Dari judulnya sudah menggambarkan kandungannya yang penuh berisi peringatan dan nasihat bermanfaat agar kita tidak lalai dan tidak tersibukkan dengan amal-amal jahiliyah dan yang sia-sia.

Kitab ini disusun dan dibahagikan kepada 7 bab, iaitu: 1 - Keutamaan Amal Ma'ruf Nahi Mungkar, 2 - Cara dan kaedah yang benar dalam mengingkari (membanteras) maksiat dan kemungkaran, 3 - Ancaman kepada yang meninggalkan amal ma'ruf nahi mungkar, 4 - Dosa bagi orang yang memerintahkan kebaikan tetapi dia tidak melaksanakannya untuk dirinya, 5 - Perbahasan berkenaan dosa besar dan kecil, 6 - Perbahasan berkenaan perkara yang dilarang agama, 7 - Perbahasan berkenaan kemungkaran, bid'ah dan sesuatu yang baru.. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Total Pages:
627

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.