Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, July 10, 2009

140 - Ensiklopedi Adab Islam

Ensiklopedi Adab Islam


Title:
Ensiklopedi Adab Islam
Judul Asal ('Arab): Mausuu'atul Aadaab al-Islamiyyah

Author:
Syaikh 'Abdul 'Aziz B. Fathi as-Sayyid Nada
Terjehaman oleh: Ust. Abu Ihsan al-Atsary

Publisher:
Pustaka Imam asy-Syafi'i

Price:
RM140.00

Weight:
2.8kg

Description:

Islam telah pun mengajarkan adab sama ada di dalam persoalan ibadah mahu pun mu'amalah (hubungan di antara sesama manusia atau dengan makhluk lainnya). Ini menjelaskan bahawa Islam adalah agama yang sempurna dan rahmatan lil 'alamin, iaitu rahmat bagi semesta alam. Bertepatan dengan judulnya, buku ini mempersembahkan bagaimana bentuk-bentuk adab seseorang muslim dengan secara lengkap dan terperinci di dalam setiap keadaan. Kehebatan dan kelebihan buku ini adalah dengan pembawaan hujjah dan penjelasannya yang sentiasa bersandarkan kepada dalil-dalil al-Qur'an dan hadis-hadis yang sahih, ditambah lagi dengan sub-perbahasannya berdasarkan kepada abjad, iaitu berdasarkan urutan huruf hijaiyyah dan para pembaca boleh dengan mudah melakukan pencarian dan penelitian.

Total Pages:
2 Jilid

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.