Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, December 7, 2010

342 - 100 Dosa-dosa Yang Diremehkan Wanita

100 Dosa-dosa Yang Diremehkan Wanita


Title:
100 Dosa-dosa Yang Diremehkan Wanita
Judul Asal: Mukholafat Nisa'iyyah, 100 Mukholafat Taqo'u fiiha al-Katsir minan Nisa' bi Adillatiha asy-Syar'iyyah

Author:
'Abdul Lathif B. Hajis al-Ghomidi

Publisher:
al-Qowam

Price:
RM22

Weight:
500gram

Description:

Mengulas 100 dosa yang diremehkan sehingga sering dilakukan oleh kaum wanita merangkumi permasalahan akidah, ibadah, kekeluargaan, tanggungjawab sebagai isteri, pakaian dan perhiasan, jenazah, harta, perbelanjaan, ucapan/lisan dan akhlak. Buku ini wajar untuk dijadikan sebagai ‘cermin muhasabah’ yang jernih bagi seseorang muslimah yang ingin dirinya sentiasa konsisten menjalankan agama dan menjauhi dosa. Lebih penting, buku ini sentiasa mengingatkan kepada kita bahawa Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam bersabda:

“Diperlihatkan kepadaku neraka, maka kulihat kebanyakan penghuninya kaum wanita.” (Hadis Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Seorang yang bertaqwa sudah tentu akan sentiasa merasa takut jika dirinya termasuk di antara wanita yang disentuh oleh hadis-hadis Rasulullah berkaitan dosa-dosa yang dimaksudkan. Oleh itu, melalui buku ini semoga kita dapat mengetahui dan memahami jalan penyelesaian untuk menghindari apa-apa jua yang perlu dijauhi dari pelbagai bentuk kesalahan dan dosa.

Total Pages:

278 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.