Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, April 8, 2011

416 - Perjalanan Ke Akhirat...

Perjalanan Ke Akhirat...
Saat Dijemput Maut Hingga Tempat Keabadian


Title:
Perjalanan Ke Akhirat...
Saat Dijemput Maut Hingga Tempat Keabadian
Judul Asli: Haadimul Ladzdzaat

Author:
Abu Islam Ahmad B. Ali

Publisher:
Pustaka Ibnu 'Umar

Price:
RM24

Weight:
550g

Description:

Saudaraku seiman, ketika kita menjejakkan dua kaki ini ke dunia, sebenarnya kita sedang melakukan safar (sebuah perjalanan) besar menuju sebuah kesudahan milik Tuhan yang Maha Agung. Sebuah perjalanan dari dunia yang fana menuju sebuah destinasi kekal abadi.

Di dunia, perjalanan kita adalah amat-amat singkat. Tetapi, itulah yang bakal menetukan di mana kedudukan kita di destinasi kekal abadi nanti. Di dunia adalah tempat persinggahan bagi meraih seberapa banyak bekalan menuju akhirat. Manakala di akhirat, ia adalah tempat menuai hasilnya, sama ada baik atau sebaliknya.

Awal perbahasan buku ini adalah berkaitan mulanya saat kematian datang menjemput. Datangnya ia menandakan berakhirlah sudah perjalanan hidup di dunia yang fana. Tiada siapa yang mampu lari dari kematian dan meninggalkan dunia yang fana. Kematian pasti datang menerpa bila sampai masanya tanpa mengira usia, pangkat, darjat dan kekayaan.

Dengan kematian, bermulalah perjalanan di dunia seterusnya. Ikuti perbahasan sebuah perjalanan di alam setelah kematian, sebuah alam sebenar yang kekal abadi. Melalui buku ini, anda akan dibawa menyelusuri sebuah kehidupan setelah mati bermula dari saat datangnya maut, peristiwa alam kubur, hari kiamat dan hisab, tiupan sangkakala, adanya syafa'at, perhitungan dan hari pembalasan, timbangan amal, melintasi titian shiraath, singgah di telaga haudh, antara syurga dan neraka, kisah bidadari syurga, dan akhirnya melihat Allah di Syurga.

Total Pages:

288 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.