Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, April 29, 2011

421 - Lebih Dari 60 Mutiara al-Fatihah

Lebih Dari 60 Mutiara al-Fatihah


Title:
Lebih Dari 60 Mutiara al-Fatihah
Judul Asal: Qathfuts Tsamar al-Mustathaab fii Tafsiri Faatihatil Kitab

Author:
Dr. Muhammad B. Musa Alu Nashr

Publisher:
Pustaka Imam asy-Syafi'i

Price:
RM16

Weight:
200g

Description:

Surat Al-Faatihah adalah surah yang paling agung di dalam al-Qur'an. Disebut Al-Faatihah kerana ia merupakan pintu gerbang untuk memasuki dan mengharungi luasnya samudera al-Qur'an. Surah ini dinamakan juga dengan Ummul Kitab, kerana ia memuatkan garis utama isi seluruh al-Qur'an yang terdiri dari 114 surah.

Dalam sehari semalam, kaum Muslimin membaca surah Al-Faatihah sekurang-kurangnya tujuh belas kali dalam lima solat wajib. Maksudnya di sini tujuh belas kali mereka diingatkan oleh kandungan Al-Faatihah melalui ayat-ayatnya. Seharusnya, jumlah itu sudah cukup bagi mereka untuk mengorak langkah ke arah menghayati dan memahami intisari al-Qur'an dengan lebih jauh.

Dari itu, sudahkah anda memahami makna dan pesan-pesan yang terkandung dalam surah al-Faatihah ini?

Buku yang ada di hadapan anda ini mengupas secara tuntas mutiara ilmu dan hikmah surat Al-Faatihah. Tidak kurang dari 60 mutiara hikmah diungkap secara panjang lebar lagi terperinci berdasarkan kaedah-kaedah ilmu tafsir, ‘aqidah, dan bahasa. Membaca buku ini menjadikan kita seakan-akan sedang mengharungi samudera hikmah surat Al-Faatihah yang begitu luas dan dalam.

Total Pages:
132 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.