Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, May 5, 2011

422 - Bimbingan Rohani Untuk Orang Sakit

Bimbingan Rohani Untuk Orang Sakit


Title:
Bimbingan Rohani Untuk Orang Sakit

Author:
Abu Muhammad Ibnu Shalih B. Hasbullah

Publisher:
Pustaka Ibnu 'Umar

Price:
RM3.00
(Diskaun 30% Bagi Pembelian 50 unit ke Atas)

Weight:
Kurang 100g

Description:

Buku bersize poket ini menyenaraikan keutamaan dan adab-adab menziarahi orang-orang sakit. Turut disertakan adalah adab-ada dalam menyampaikan nasihat, dan memberi motivasi. Selain itu turut dijelaskan hikmah-hikmah ziarah, anjuran menemaninya, dan beberapa contoh doa-doa yang disunnahkan untuk dibaca ketika menziarahi.

apa yang disampaikan oleh buku kecil ini disimpulkan berdasarkan dalil-dalil al-Qur'an, al-hadis, dan pendapat para ulama generasi awal.

Buku ini sesuai untuk dibawa ke mana-mana kerana sizenya yang kecil dan mudah disimpan.

Juga sesuai untuk diletakkan di ruang tamu, di atas meja-meja, di dalam bilik tidur, dan di ruang-ruang dalam kereta bagi memudahkan capaian membaca, mengamalkannya, atau menghafalnya.

Buku kecil ini juga sesuai untuk dijadikan sebagai salah satu risalah untuk hadiah, sedekah, sebaran di rumah-rumah sakit (seperti hospital), serta cenderahati di majlis-majlis, dan edaran seperti di surau-surau serta kepada saudara-mara, sahabat handai, dan sesiapa sahaja yang anda rasakan baik/bermanfaat. Untuk edisi yang lain dalam size poket, boleh klik: Buku Poket

Total Pages:
58

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.