Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, November 14, 2011

485 - Menghidupkan Sunnah-Sunnah Yang Terlupakan

Menghidupkan Sunnah-Sunnah Yang Terlupakan


Title:
Menghidupkan Sunnah-Sunnah Yang Terlupakan

Author:
Haifa Binti 'Abdullah ar-Rasyid

Publisher:
Pustaka Imam asy-Syafi'i

Price:
RM35

Weight:
450g

Description:

Rasulullah Shalallahu'alaihi wasalam bersabda, “Sesiapa yang menghidupkan salah satu sunnahku yang telah dimatikan sesudahku (setelah aku meninggal dunia), maka bagi orang tersebut pahala seperti pahala orang yang mengamalkannya, tanpa dikurangi sedikit pun dari pahala mereka.” (Hadis Riwayat at-Tirmidzi)

Rasulullah Shalallahu 'alaihi wa Sallam wafat meninggalkan dua warisan yang berharga, iaitu al-Qur'an dan as-Sunnah. Orang yang berpegang teguh pada keduanya dipastikan tidak akan tersesat selamanya. Pada ketika ini, tidak sedikit orang yang melupakan, bahkan mematikan sunnah beliau. Tidak hanya itu, mereka beralih pula kepada tradisi dan adat istiadat yang hanya menjauhkan mereka dari syari‘at.

Buku ini bertujuan mengingatkan kita tentang sebahagian dari sunnah-sunnah Rasulullah Shalallahu 'alaihi wa Sallam yang telah dilupakan oleh kebanyakan orang. Sama ada sunnah yang berbentuk perkataan ataupun perbuatan beliau. Dan buku ini turut mengajak kita agar kembali menghidupkan sunnah-sunnah Rasulullah Shalallahu 'alaihi wa Salam secara umum sebagai bentuk cinta kita kepada Allah dan Rasul-Nya, yang memerintahkan kita supaya mengikuti sunnah beliau.

Total Pages:
361 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.