Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Sunday, January 22, 2012

524 - Ambillah Aqidahmu Dari al-Qur'an dan as-Sunnah

Ambillah Aqidahmu Dari al-Qur'an dan as-Sunnah Yang Shahih


Title:
Ambillah Aqidahmu Dari al-Qur'an dan as-Sunnah Yang Shahih
Judul Asal: Khoz 'Aqidatuka minal Qur'an was-Sunnah

Author:
Syaikh Muhammad Jamil Zainu

Publisher:
Pustaka Ibnu 'Umar

Price:
RM4.50

Weight:
kurang 100g

Description:

Umat ini tidak akan menjadi maju, menjadi gemilang dan mendapat kemenangan kecuali dengan cara yang telah memajukan generasi mereka terdahulu, yakni generasinya para Sahabat Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam, tabi’in, dan tabi’ut tabi’in.

Generasi inilah generasi yang meraih kemuliaan kerana aqidah mereka yang lurus dan mereka teguh memegangnya. Namun sayang sekali sebahagian kaum muslimin di saat ini banyak yang tidak mengenal aqidahnya sendiri. Mereka kehilangan jejak orang-orang mulia mereka. Mereka tercari-cari yang mana satukah aqidah yang sahih yang patut dipegang? Mereka masih samar-samar tentang Allah, tentang syarat Syahadatain, tentang Nabi mereka, tentang syirik, syarat-syarat diterimanya amal, dan banyak lagi lainnya.

Oleh itu, ini adalah buku bersaiz poket yang amat baik berbentuk soal jawab. InsyaAllah, ia mampu membantu menjelaskan asas-asas aqidah muslim yang sahih. Ia kecil, mudah, ringkas, lengkap dengan dalil-dalil, dan amat sesuai untuk dihafal. Sesuai untuk bahan hadiah, sebaran umum, sedekah, dan sebagainya.

Bersama kita sebarkan aqidah yang benar demi agama kita...

Total Pages:
64 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari - http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.