Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Sunday, January 22, 2012

526 - Kedahsyatan Ayat Kursi

Kedahsyatan Ayat Kursi
Menguak Misteri Tersembunyi Di Balik Keagungan Ayat Kursi


Title:
Kedahsyatan Ayat Kursi
Judul Asal:

Author:
Syaikh 'Abdurrazzaq B. 'Abdul Muhsin al-'Abbad al-Badr

Publisher:
Darul Ilmi Publishing

Price:
RM12

Weight:
kurang 100 g

Description:

Ayat kursi adalah sebahagian dari ayat al-Qur'an dalam Surah al-Baqarah yang tidak asing lagi bagi setiap umat Islam. Ayat yang dikenali sebagai ayat pelindung dan ayat yang paling utama diturunkan kepada Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam.

Namun, apakah kandungan dan intisari ayat Kursi ini? Apa faedah dan rahsianya? Apa hikmah-hikmah di sebaliknya? Bagaimana mahu memetik kemuliaan ayat ini?

Buku ini tampil menyingkap pelbagai rahsia yang terkandung dalam ayat Kursi ini dari aspek tauhid dan sifat-sifat Allah Ta'ala. Ramai yang membaca ayat Kursi ini tetapi masih ramai juga yang tidak memahami maksud di sebalik kandungan yang dibawanya. Oleh itu, dapatkanlah buku ini sebagai medium bantuan mendapatkan lebih kefahaman dan manfaat dari ayat Kursi yang merupakan ayat yang besar keutamaannya ini.

Total Pages:
79 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari - http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.