Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, March 29, 2012

547 - al-Habib Muhammad Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam

al-Habib Muhammad Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam


Judul Buku:
al-Habib Muhammad Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam
Judul Asli: Hadzal Habib (Muhammad S.A.W) Ya Muhib

Penulis:
Syaikh Abu Bakar al-Jazairi

Penerbit:
Pustaka Ibnu Katsir

Harga:
RM80

Berat Buku:
1.5kg

Keterangan Kandungan:

Banyak di antara kita yang mengenal dengan akrab biografi tokoh-tokoh dunia, bahkan menghafal ucapan-ucapan mereka, meskipun tidak sedikit dari mereka berasal dari kalangan kaum kafir dan musuh Islam, dan ucapan-ucapan mereka bertolak belakang pula dengan prinsip-prinsip dasar Islam.

Sebaliknya amat sedikit di antara kita yang mengenal biografi Nabi kita, Muhammad Shallallahu ‘alaihi wa Sallam dan sabda-sabda beliau, sehingga kita buta terhadap perjalanan hidup Nabi kita. Ada hingga yang lebih mempertokohkan orang-orang fasiq berbanding Nabi kita sendiri, yang sepatutnya menjadi orang yang paling kita tokohkan dan banggakan dalam kehidupan ini. Ini semua tidak akan terjadi kalau awal-awal lagi kita menanamkan minat untuk mengenal lebih dekat biografi beliau yang sarat dengan keteladanan. Firman Allah Subhanahu wa Ta’ala (maksudnya):

“Sesungguhnya telah ada pada (diri) Rasulullah itu suri teladan yang baik bagimu (iaitu) bagi orang yang mengharap (rahmat) Allah dan (kedatangan) hari kiamat dan dia banyak menyebut Allah.” (Surah al-Ahzaab, 33: 21)

Kehidupan Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam merupakan gambaran utuh dari agama Islam yang sempurna. Dengan membacanya kita akan mendapatkan gambaran umum dan menyeluruh tentang Islam. Juga kita akan mengenal baiknya akhlak peribadi Nabi kita, sama ada sebagai seorang ketua negara, panglima perang, pendidik, suami, ayah, sahabat, tokoh agama, juru dakwah, peniaga dan seterusnya. Dari sinilah yang mampu melahirkan rasa kasih dan rindu terhadap seorang Nabi.

Buku ini, Al-Habib (sang kekasih tercinta) Muhammad Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam merupakan karya yang merakamkan potret kehidupan Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam. Di dalamnya akan anda temukan pelbagai pelajaran dan keteladanan, juga pelbagai peristiwa menakjubkan dan pengorbanan yang tiada tara dari Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam dan para sahabat beliau, yang akan membuat anda berdecak kagum.

Ketika membaca buku ini dengan penuh penghayatan, anda akan merasakan seakan peristiwa demi peristiwa terjadi dan tergambar begitu jelas dihadapan anda, seakan anda turut hadir di dalamnya. Sehingga dengan membacanya, insya-Allah akan menumbuhkan dan memupuk subur keimanan anda, dan memotivasi untuk meningkatkan ke-Islaman anda kepada yang lebih baik lagi. Selamat membaca dan mengambil manfaat...

Jumlah Muka Surat:
876

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok. Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.