Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, June 7, 2012

567 - Sejarah Hidup Nabi Muhammad dan Para Sahabat

Sejarah Hidup Nabi Muhammad dan Para Sahabat


Judul Buku:
Sejarah Hidup Nabi Muhammad dan Para Sahabat
Judul Asal: Jaami'us Siirah

Penulis:
Imam Ibnul Qayyim rahimahullah (Wafat: 751H)

Penerbit:
Daar An-Naba'

Harga:
RM60

Berat Buku:
900g

Keterangan Kandungan:

Segala puji bagi Allah Rabb semesta alam yang telah meng-anugerahkan nikmat-Nya dengan mengutuskan manusia agung dan Rasul yang mulia, Muhammad Shalallahu alaihi wa Sallam. Beliau membawa risalah Islam sebagai pedoman hidup agar kita semua selamat menjalani kehidupan di dunia dan akhirat. Nikmat Islam dan iman adalah nikmat yang paling agung melebihi seluruh nikmat. Menjadikan Nabi Shalallahu alaihi wa Sallam sebagai suri tauladan dan ikutan memiliki hubungan yang sangat erat dengan keislaman dan keimanan seorang muslim. Kerana dengan mengetahui perjalanan hidup beliau, keislamannya akan semakin sempurna dan keimanannya kepada beliau akan semakin bertambah mantap.

Dengan mengenal keperibadian beliau yang agung dan akhlak beliau yang mulia, yang merupakan manifestasi dari ajaran al-Qur’an al-Karim, menjadikan seseorang tahu bahawa memang beliau-lah orang paling baik untuk diikuti.

Membaca kisah perjalanan hidup beliau, akan terasa lebih nikmat apabila diiringi dengan kisah-kisah para sahabat beliau yang mulia, yang sentiasa membela Rasul Shalallahu 'alaihi wa Sallam dan rela mati demi menegaknya Islam di bumi ini. Dengan membaca, menelaah, dan menghayatinya, diharapkan mampu mengurangi kesan negatif dari keperibadian diri kita selaku manusia yang banyak kelemahan yang jauh pula dari al-Qur’an dan as-Sunnah akibat kerap-kali disuguhkan dengan cerita-cerita dan kisah-kisah dari tokoh-tokoh yang jauh dari nilai-nilai Islam.

Buku ini ditulis oleh seorang ulama besar yang tidak asing, iaitu Al-Hafiz Ibnu Qayyim al-Jauziyah rahimahullah. Beliau mengajak kita mengenal Nabi kita Muhammad dengan lebih dalam, dan lebih cermat tentang kisah-kisah perjalanan hidup sang pembawa risalah bersama-sama para sahabatnya. Ibnul Qayyim juga turut mempersembahkan nilai akhlak dan prinsip-prinsip Islam yang terhurai di sepanjang kehidupan Rasulullah bersama-sama para sahabatnya.

Jumlah Muka Surat:
518 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.