Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, June 7, 2012

569 - Kubur Yang Menanti; Tips Menyelamatkan Diri Dari Siksa Kubur

Kubur Yang Menanti
Tips Menyelamatkan Diri Dari Siksa Kubur


Judul Buku:
Kubur Yang Menanti; Tips Menyelamatkan Diri Dari Siksa Kubur
Judul Asal: Al-Qabru 'Adzabul Qabri... wa Na'iimul Qabri

Penulis:
Syaikh Asyraf B. 'Abdirrahman

Penerbit:
Pustaka Ibnu Katsir

Harga:
RM12

Berat Buku:
0.3kg

Keterangan Kandungan:

Kubur merupakan sesuatu yang pasti. Setiap manusia pasti akan mengalami kehidupan di dalamnya. Kubur merupakan awal persinggahan dari kehidupan akhirat yang panjang dan kekal tak berpenghujung. Dan kubur adalah medan yang menjadi ujian pertama bagi manusia pada pasca kematiannya.

Cubalah renungkan, bahawa anda bila tiba masanya pasti akan mati. Kemudian anda dimandikan, dikafani, disolatkan, dan akhirnya dihantar oleh keluarga, kerabat, dan sahabat anda ke tanah perkuburan. Di sana anda dimasukkan ke liang kubur yang sempit, lalu perlahan-lahan mereka mula menimbus tubuh anda dengan tanah hingga kubur anda tertutup rapat. Setelah itu satu persatu mereka pergi meninggalkan anda. Dan tinggallah anda seorang diri hanya berteman gelap dan sepi.

Dari sinilah perjalanan kebahagiaan yang kekal atau kesengsaraan yang abadi akan bermula. Di-awali dengan datangnya dua orang malaikat yang menyampaikan beberapa pertanyaan. Tidak ada yang dapat menolong anda melainkan keimanan, amal kebaikan, dan do’a yang selalu anda panjatkan kepada Allah. Kerananya Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam selalu berdo’a dan memohon perlindungan kepada Allah dari siksa kubur, pada setiap tasyahhud akhir di penghujung solatnya.

Kerana itu, persiapkanlah diri kita ini untuk menghadapi ujian yang maha berat tersebut dengan membaca buku ini, memahaminya, mengambil manfaat darinya, dan mempraktikkan isinya. Insya Allah anda dapat menghadapinya dengan mudah dan menjalani kehidupan alam kubur anda dengan bahagia. Kerana apa yang dibentangkan oleh penulis melalui buku ini adalah sekitar keimanan akan kepastian datangnya alam kubur, sebab-sebab mendapat nikmat atau adzab kubur, sebab-sebab yang menyelamatkan seseorang hamba dari adzab kubur, di samping perbahasan-perbahasan lainnya seperti adab menziarahi kubur, dan hal-hal yang bermanfaat bagi si mati. Setiap kandungan yang dibahaskan, pasti akan dibentangkan sama dalil-dalilnya yang sahih sebagai pendukung.

Ya Allah, kami berlindung kepada-Mu dari siksa kubur dan siksa api Neraka.

Jumlah Muka Surat:
190 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.