Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, June 7, 2012

571 - Buku Poket Meneladani Shalat dan Wudhu' Nabi

Buku Poket Meneladani Shalat dan Wudhu' Nabi


Judul Buku:
Buku Poket Meneladani Shalat dan Wudhu' Nabi

Penulis:
Syaikh 'Abdullah B. 'Abdurrahman Al-Jibrin rahimahullah

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:

RM5

Berat Buku:

50g

Keterangan Kandungan:
1 - Sebuah buku kecil bersize poket yang menjelaskan tatacara wudhu' dan solat secara sempurna berpandukan al-Qur'an dan sunnah. Dengannya kita mengetahui praktis solat yang paling tepat sebagaimana solatnya Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam.

2 - Buku poket ini dimulakan dengan praktik wudhu' yang benar, kemudian bimbingan solat yang benar dari takbir, niat, qiyam, dan lain-lain sehingga salam. Buku ini dilengkapi juga dengan dzikir-dzikir yang sunnah dibaca setelah selesai solat.

3 - Sesuai untuk dijadikan sebagai buku hadiah dan edaran kepada anak-anak dan individu mahupun kelompok umum yang baru hendak mula mengenali persoalan tatacara solat. Sesuai juga untuk sebaran umum atas alasan dakwah koreksi (memperbaiki) tatacara solat kita bersama.

4 - Ia disusun dengan ringkas dan mudah difahami. Gambar-gambar berkaitan praktik wudhu' dan solat juga turut disertakan bagi membantu kefahaman.

Jumlah Muka Surat:
76 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.