Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, June 7, 2012

568 - Wajah-wajah Tersembunyi Gerakan Ikhwan Al-Muslimin

Wajah-wajah Tersembunyi Gerakan Ikhwan Al-Muslimin


Judul Buku:
Wajah-wajah Tersembunyi Gerakan Ikhwan Al-Muslimin
Judul Asal: Al-Ikhwan Al-Muslimin Al-Wajh Al-Aakhr

Penulis:
Syaikh Abu Ammar Ali Al-Huzaifi


Penerbit:
Badan Perkhidmatan Penerangan Islam Selangor dan Wilayah Persekutuan

Harga:
RM7

Berat Buku:
180g

Keterangan Kandungan:

Buku ini adalah sebuah kajian yang menjelaskan keadaan sebenar gerakkan Ikhwanul Muslimin yang diasaskan oleh Hasan Al-Banna dan didukung kuat oleh tokoh-tokoh besar lainnya seperti Sayyid Quthub, 'Umar at-Tilmisani, Said Hawwa, Hasan Hudhaibi, serta para pendukung mereka yang lainnya termasuk Dr. Yusuf Al-Qaradhawi. Buku ini memberi fokus kepada kajian pembongkaran ilmiyah tentang wajah sebenar gerakkan Ikhwanul Muslimin. Ia bertopengkan Islam, tetapi hakikatnya dakwah mereka penuh dengan kesesatan, penyimpangan, dan penuh semangat pemberontakkan.

Mereka hakikatnya tidak mengajak masyarakat kepada Islam yang sahih, sebaliknya mereka mengajak kepada kepelbagaian firqah menyimpang atas nama toleransi. Sebab itu tidak hairan sekiranya dapat kita temui dari kalangan mereka ideologi khawarij, murji'ah, liberal, muktazilah, dan malah syi'ah rafidhah serta orang-orang kafir dari kalangan Yahudi dan selainnya. Mereka tidak memiliki manhaj agama yang baku, sebaliknya pendirian mereka tidak memiliki ketetapan di atas tunjang yang benar. Mereka mampu menjadi apa sahaja demi mengucar-kacirkan dunia dakwah Islam ahli sunnah wal-jama'ah.

Sebab itulah tidak kita temui dari kalangan mereka mengajak manusia kepada mazhab dan kitab-kitab aqidah yang benar sebagaimana aqidah yang dipegang oleh para pendahulu kita dari kalangan sahabat, tabi'in, dan tabi'ut tabi'in. Tidak juga kita temui mereka mengajak kita mencontohi dan menekuni prinsip-prinsip para imam ahli sunnah lainnya seperti Imam Malik, Asy-Syafi'i, Ahmad B. Hanbal, al-Barbahari, Al-Muzanni, Al-Buwaithi, Ibnu Ma'in, Adz-Dzahabi, Ibnu Taimiyah, dan yang seangkatan dengannya. Tidak juga kita temui mereka mengajak mengenali, menekuni dan mendalami kitab-kitab hadis dengan benar dari karya susunan Imam Al-Bukhari, Muslim, Abu Daud, At-Tirmidzi dan seterusnya.

Sebaliknya pasti dengan pantas dapat kita temui, mereka mengajak kepada mengidolakan tokoh-tokoh mereka sendiri dan tok-tok guru mereka sahaja dari kalangan al-Ikhwan Al-Muslimin! Lalu dengan mendalami fikrah tokoh-tokoh tersebut, menjadilah pula dari kalangan yang memiliki jiwa suka memberontak dan tidak ketahuan hala. Akhirnya dunia Islam menjadi kacau-bilau. Ini jelas dapat dilihat dengan halalnya fatwa bom berani mati, halalnya membunuh pemerintah yang masih Islam, halalnya memberontak terhadap pemerintah Islam, halalnya demonstrasi di sana-sini, halal kafir-mengkafir dan sesat menyesatkan, halalnya bekerjasama dengan musuh Islam atas alasan melawan pemerintah, memburuk-burukkan sahabat Nabi, mengiktiraf syi'ah rafidhah, halalnya bertawaf di kuburan, halalnya bersahabat dengan kaum Yahudi, halalnya meminta-minta jawatan, menolak aqidah tentang kepercayaan akan munculnya dajjal dan imam mahdi, menolak hadis ahad dalam perkara aqidah, dan banyak lagi penyimpangan-penyimpangan lainnya termasuk suka mengeluarkan fatwa-fatwa aneh lagi menyesatkan yang jauh dari petunjuk Al-Qur'an dan as-Sunnah. Tetapi sayang lagi mengerikan, mereka mengambil kesempatan atas kejahilan masyarakat, lalu mereka mendakwa bahawa merekalah parti Islam sebenar yang ingin menegakkan Islam dan daulah Islamiyah!

Inilah dusta dan kebohongan sandiwara yang sedang dan sentiasa mereka pentaskan di seantero dunia dan media massa.

InsyaAllah sebahagian darinya atau lebih dari itu telah dibongkar melalui buku ini berserta dengan pencerahannya. Maka, berwaspadalah dengan makar dan tipu daya dakyah kelompok Ikhwanul Muslimin. Sebaliknya, kembalilah kepada aqidah yang benar yang dipegang oleh para sahabat Rasulullah, para tabi'in, tabi'ut tabi'in dan para imam-imam terdahulu khususnya sebagaimana disebutkan. Semoga allah menyelamatkan kita semua dari fitnah syahwat dan syubhat. Semoga Allah Subhanahu wa Ta'ala sentiasa memberikan pentunjuk-Nya buat kita semua.

Jumlah Muka Surat:
86 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.