Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, July 9, 2012

579 - Buku Poket Tuntunan Praktis Puasa, Tarawih, I'tikaf, Lailatul Qadar, & Zakat

Buku Poket Tuntunan Praktis Puasa, Tarawih, I'tikaf, Lailatul Qadar, & Zakat


Judul Buku:
Buku Poket Tuntunan Praktis Puasa, Tarawih, I'tikaf, Lailatul Qadar, & Zakat

Penulis:
Abu Muhammad Ibn Shalih B. Hasbullah

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:
RM3
(Diskaun sehingga 30% bagi pembelian 50 unit dan ke atas)

Berat Buku:
40g

Keterangan Kandungan:

Buku bersize poket ini menjelaskan secara ringkas tentang tuntutan berpuasa di bulan Ramadhan dan sunnah-sunnahnya, kemudian diikuti penjelasan solat sunnah Tarawih, sunnah I'tikaf di bulan Ramadhan, malam al-Qadar, dan diakhiri dengan penjelasan ringkas zakat fitrah.

Buku ini sesuai untuk dibawa ke mana-mana kerana sizenya yang kecil dan mudah disimpan.

Juga sesuai untuk diletakkan di ruang tamu, di atas meja-meja, di dalam bilik tidur, dan di ruang-ruang dalam kereta bagi memudahkan capaian membaca/mengamalkannya/menghafalnya.

Buku kecil ini juga sesuai untuk dijadikan sebagai salah satu bentuk nota mahupun risalah untuk hadiah. Sesuai untuk sebaran/cenderahati di majlis-majlis, dan edaran seperti di surau-surau serta kepada saudara-mara, sahabat handai, dan sesiapa sahaja yang anda rasakan baik/bermanfaat. Memandangkan maklumat-maklumatnya di dalamnya tidak kalah baik dan bermanfaat.

Jumlah Muka Surat:
64 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.