Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, July 21, 2012

585 - Buku Poket Zakat & Cara Praktis Menghitungnya

Buku Poket Zakat & Cara Praktis Menghitungnya


Judul Buku:
Buku Poket Zakat & Cara Praktis Menghitungnya

Penulis:
Abu Muhammad Ibn Shalih B. Hasbullah

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:
RM5
(Diskaun sehingga 30% bagi pembelian 50 unit dan ke atas)

Berat Buku:
90g

Keterangan Kandungan:

Tunaikanlah zakat hartamu sebelum harta tersebut berpisah, atau kamu berpisah darinya. Di dunia ini kita hanya bermusafir, sedang berkelana, tidak kekal. Demikian juga dengan harta, ia hanyalah pinjaman. Sebelum ianya pergi, maka manfaatkanlah dan urusilah ia dengan cara yang benar. Di antara cara yang benar dan termasuk kewajiban bagi mereka yang punya harta adalah berzakat. Selama mana telah cukup tempoh dan kadar jumlahnya, maka anda wajib mengeluarkan zakat. Seandainya ia tidak dikeluarkan zakatnya, maka kelak anda akan bertanggungjawab dan berhadapan masalah di akhirat.

Oleh itu, ketahuilah tentang hak-hak zakat, apa yang perlu dizakatkan, bila masanya, berapa kadarnya, dan kepada siapa zakat perlu diserahkan. InsyaAllah buku bersaiz poket ini bakal membantu dan membimbing anda memahami asas-asas penting persoalan zakat. Buku ini mengupas dengan ringkas dan tuntas bersesuaian dengan saiznya, tentang definisi zakat, jenis-jenis zakat, kedudukan zakat, faedah dan hikmah zakat, hukum zakat, orang yang enggan berzakat, syarat-syarat zakat, haul dan nishab zakat, sunnah-sunnah dalam menunaika zakat, kaedah pengiraan zakat, 'aamil, kepada siapa zakat perlu diserahkan, dan beberapa maklumat-maklumat penting lainnya sekitar persoalan zakat.

Buku poket ini juga amat sesuai dijadikan sebagai hadiah, risalah sebaran, dan bacaan peribadi yang mudah dibawa ke mana-mana.

Jumlah Muka Surat:
88 m/s.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.