Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Sunday, October 3, 2010

301 - Meraih Syafaat Nabi

Meraih Syafaat Nabi


Title:
Meraih Syafaat Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam
Judul Asli: asy-Syafa'ah 'Inda Ahli as-Sunnah wal-Jama'ah wa ar-Raddau 'ala al-Mukhalifin fiiha

Author:
Syaikh Dr. Nashir B. 'Abdurrahman al-Judai'

Publisher:
Darus Sunnah

Price:
RM18

Weight:
150g

Description:

Tidak dapat dinafikan bahawa semua orang memerlukan bantuan dan ingin urusannya dipermudahkan dalam semua hal. Untuk mewujudkan keinginan tersebut mereka rela melakukan apa sahaja, walaupun adakalanya cara dan jalan yang ditempuh melampaui batas-batas ketentuan yang telah digariskan. Sama ada disebabkan oleh kejahilannya, atau pun kerana kesesatan akidahnya. Salah satu perkara yang sering kali manusia disibukkan dengannya dan melakukan banyak kesalahan padanya adalah dalam memahami persoalan syafaat. Ramai dari kaum muslimin yang belum mengerti hakikat syafaat, jenis-jenisnya, cara memperolehinya, kepada siapa meminta syafaat, dan tujuan syafaat itu sendiri. Akibatnya, terjadi begitu banyak kekeliruan bahkan kesesatan dalam memahami dan mengamalkan syariat Islam yang satu ini. Buku ini tampil mengupas secara tuntas persoalan syafaat secara terperinci. Bermula dari pengertian syaafat yang sebenar, bentuk-bentuknya, sarana mendapatkannya, yang berhak memberi syafaat, dan jenis-jenis syafaat yang disyariatkan serta yang dilarang. Turut dibahaskan adalah bantahan pemahaman kaum-kaum yang sesat dalam memahami maksud syafaat dari kalangan Khowarij dan muktazilah. Semoga buku ini dapat memberi pencerahan bagi setiap muslim yang mampu menggapai syafaat di sisi Allah, dan agar terhindar dari perbuatan syirik dan bid'ah dalam menuntut syafaat yang diinginkan.

Total Pages:
183 m/s.


More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Depositkan bayaran (bank in bayaran termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi Subandi) atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), dan sms/email kan nama serta alamat penuh anda untuk urusan penghantaran.