Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, October 6, 2010

303 - Buku Poket Belajar Sifat Wudhu' Nabi

Buku Poket Belajar Sifat Wudhu' Nabi


Title:
Sifat Solat Nabi (Edisi Poket)

Author:
Syaikh 'Abdullah B. 'Abdurrahman al-Jirin

Publisher:
Pustaka Ibnu 'Umar

Price:
RM2.00

Weight:
Kurang 100g

Description:

1 - Sebuah buku kecil bersize poket yang menjelaskan tatacara wudhu' secara sempurna. Ia disusun berpandukan (dengan disertakan) dalil-dalil dari al-Qur'an dan hadis-hadis Nabi yang sahih. Dilengkapi dengan gambar sebagai panduan.

2 - Kandungan buku kecil ini dimulakan dari berniat, membaca basmallah, dan tacara wudhu' sehinggalah kepada sunnah-sunnah wedhu. Turut dijelaskan melalui buku ini adalah tatacara bertayammum.

3 - Sesuai untuk adik-adik yang baru mula mempelajari cara-cara berwudhu'. Sesuai dijadikan sebagai nota, cenderamata, hadiah, dan mudah di bawa ke mana-mana kerana sizenya yang kecil.

4 - Untuk edisi yang lain dalam size poket, boleh klik: Buku Poket

Total Pages:
28

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok.

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.