Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, August 11, 2012

592 - Sunan Ad-Daraquthni

Sunan Ad-Daraquthni


Judul Buku:
Sunan Ad-Daraquthni

Penulis:
Al-Hafiz 'Ali B. 'Umar Ad-Daraquthni rahimahullah (Wafat: 385)

Penerbit:
Pustaka Azzam

Harga:
RM330

Berat Buku:
4.8kg

Keterangan Kandungan:

Satu lagi karya dalam bidang penghimpunan hadis-hadis Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam. Ia adalah khazanah ilmu tinggalan imam terkemuka, Al-Hafiz Ad-Daraquthni rahimahullah (Wafat: 385H). Imam ad-Daraquthni menghimpunkan hadis-hadis di dalam kitab Sunan-nya ini lengkap berserta dengan sanad-sanad, komentar, dan penilaian beliau terhadap hadis-hadis tersebut. Ada yang beliau sahihkan, dha'ifkan, dan seumpamanya. Semoga ia mampu menjadi satu lagi rujukan dan tambahan ilmu buat kita semua dalam bacaan dan capaian hadis-hadis Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Jumlah Muka Surat:
4 Jilid lengkap.

Maklumat Pesanan:
Boleh hubungi Saudara Nawawi, melalui h/p. (SMS/Call) No.: 012-6887715 atau melalui email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau pengesahan stok.

Layari, http://galeriniaga.blogspot.com/

Kaedah Bayaran:
Sebaik stok telah disahkan dan jumlah telah dipersetujui, bayaran boleh dibuat ke akaun bankCIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise).

Sebaik bayaran dibuat, sila sms/email-kan nama, alamat penuh anda, no. tel., serta nyatakan bayaran dibuat ke akaun mana. Setelah itu, urusan penghantaran/pengeposan akan kami lakukan secepat mungkin.