Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, November 26, 2010

330 - Buku Poket Pedoman Safar (Adab-Adab Bermusafir)

Buku Poket Pedoman Safar
(Adab-adab Bermusafir)


Title:
Buku Poket Pedoman Safar
Doa bermusafir, Bimbingan Solat Jama' dan Qasar, serta Adab-adab dalam Perjalanan

Author:
Diringkaskan dari fatwa-fatwa Syaikh 'Abdul 'Aziz B. Bazz, Dr. Sa'id al-Qahthani, dan Azhari Ahmad Mahmud.

Publisher:
Pustaka Ibnu 'Umar

Price:
RM2.00

Weight:
Kurang 100g

Description:

1 - Sebuah buku kecil bersize poket yang menjelaskan adab-adab bermusafir secara ringkas dan padat. Ia disusun berpandukan dalil-dalil dari al-Qur'an dan hadis-hadis Nabi yang sahih berserta fatwa-fatwa para ulama secara ringkas dan mudah.

2 - Kandungan buku kecil ini dimulakan dengan doa-doa keluar bermusafir, definisi safar (perjalanan bagi musafir), menjamakk dan mengqasarkan solat serta tatacaranya, hukum solat sunnah rawatib dalam perjalanan, hukum-hakam bermukim, hukum-hakam solat orang musafir bersama imam setempat dan sebaliknya, seterusnya buku ini turut disertakan nota-nota berkaitan adab-adab dalam perjalanan seperti - istikharah, adab memulakan perjalanan, berwasiat/pesanan, keizinan ibu/bapa, dan beebrapa perkara yang lainnya yang berkaitan.

3 - Buku kecil bersaiz poket ini sesuai untuk sesiapa sahaja dari peringkat anak-anak sehinggalah kepada yang dewasa yang berminat memahami adab-adab safar dan solat jama' serta qasar. Buku ini amat sesuai dijadikan sebagai nota, cenderamata, hadiah, dan mudah dibawa ke mana-mana kerana sizenya yang kecil.

4 - Untuk edisi yang lain dalam size poket, boleh klik: Buku Poket

Total Pages:
28

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok.

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.