Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Sunday, June 6, 2010

270 - Bekam, Sunnah Nabi & Mukjizat Medis

Bekam, Sunnah Nabi & Mukjizat Medis


Title:
Bekam, Sunnah Nabi & Mukjizat Medis
Judul Asli ('Arab): al-Hijamah Sunnatun Nabawiyah wa Mu'jizatun Thibbiyyah

Author:
Syihab al-Badri Yasin

Publisher:
al-Qowam

Price:
RM15

Weight:
200kg

Description:

Perlu kita akui, bahawa umat Islam pada ketika ini jarang sekali yang mahu mendalami dan mengamalkan ilmu perubatan warisan Nabi yang sangat lengkap. Di antara sebahagian amalan perubatan warisan Nabi (thibbun nabawi) yang dilupakan itu adalah bekam (al-hijâmah). Bahkan ramai di antara umat Islam yang sama sekali belum pernah mendengar istilah “bekam”, dan ini adalah merupakan suatu yang sangat naif sekali. Kerana bekam adalah sebuah kekayaan terpendam, mutiara tersembunyi, dan Sunnah Nabi yang memiliki mukjizat perubatan yang agung sebagai penyembuh dari segala penyakit, dengan izin Allah. Dunia perubatan moden pun ‘tercengang’ dengan model perubatan bekam ini yang terbukti memiliki daya penyembuh kepada pelbagai penyakit, bahkan yang tergolong penyakit akut, seperti penyakit jantung, paru-paru, tumor otak, diabetis, gagal ginjal, radang usus besar, lumpuh (stroke), kemandulan, wasir, dan lain sebagainya.

Dengan buku ini semoga ianya mampu menjadi ‘ketukan lembut’ yang membangunkan umat Islam untuk mula melihat dengan lebih serius dan detail terhadap amalan berbekam sebagai perubatan alternatif yang memiliki asas dari agama, kerana ia adalah Sunnah al-Mushthofâ. Buku ini juga dilengkapi dengan gambar titik-titik bekam, sehingga mampu menjadi rujukan yang penting untuk mengenali lebih lanjut berkenaan apa dan bagaimana perubatan bekam.

Total Pages:
123 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.