Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, June 15, 2010

277 - Siapa Bilang MLM Haram?

Siapa Bilang MLM Haram?




Title:
Siapa Bilang MLM Haram?


Author:
Ustad Kholid Syamshudi, LC

Publisher:
Pustaka Darul Ilmi

Price:
RM12

Weight:
100g

Description:

Multi Level Marketing (MLM) adalah satu bentuk aktiviti perniagaan versi baru yang muncul akhir-akhir ini. Ia kian menyebar dan terkenal di negara kita Malaysia, bahkan dunia. Dengan membina sistem jaringan dan mengaut hasil keuntungan perniagaan ini melalui sistem piramid, menjadikan MLM semakin cepat tersebar dan diterima oleh masyarakat. Sehinggalah kemudiannya MLM turut pula disandarkan kepada MLM Islami. Namun di tengah-tengah meletupnya nama perniagaan berkonsepkan MLM ini, tiba-tiba pendapat yang menyatakan bahawa peniagaan bentuk ini adalah HARAM hukumnya?! Jadi, mengapa ini boleh terjadi? Apa alasan mereka mengHARAMkannya? Apa dalil-dalil mereka? Lalu bagaimana kita meletakkan prinsip kita dalam keadaan seperti ini? Jadi, sama-samalah kita temukan jawabannya melalui buku ini! Semoga bermanfaat.

Total Pages:
102 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.