Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, June 15, 2010

276 - Mengapa Memilih Manhaj Salaf?

Mengapa Memilih Manhaj Salaf?


Title:
Mengapa Memilih Manhaj Salaf?

Author:
Syaikh Salim B. 'Ied al-Hilali

Publisher:
Pustaka Imam Bukhari

Price:
RM16

Weight:
200g

Description:

Sesungguhnya umat Islam telah terdampar di persimpangan jalan, mereka hidup dalam kesengsaraan yang tidak pernah disaksikan oleh sejarah Islam walaupun telah berlalu banyak krisis dan bencana silih berganti pada saat-saat lemah dan jauh dari syari'at Allah 'Azza wa Jalla yang sebenar. Umat Islam kehilangan sebahagian besar dari negeri/wilayah, harta mereka, atau hidup dalam keadaan penuh kebimbangan, kegelisahan, ketakutan dan curiga.

Akan tetapi seseorang yang memahami sunatullah yang berkaitan dengan perubahan, tidak akan merasa hairan bahawa kekalahan akan kembali kepada musuh-musuh umat Islam. Perkara ini adalah sebagaimana yang disebutkan: "Kami adalah suatu kaum yang dimuliakan oleh Allah dengan Islam, maka ketika kami menginginkan kemuliaan kepada selain Islam, maka Allah 'Azza wa Jalla pun menghinakan kami."

Oleh sebab itu mereka bersegera memperbaiki diri, lalu mengenal-pasti punca penyakitnya ,dan sedar akan kelemahannya, kemudian mereka segera memulakan amalan yang merupakan asas perjalanan kembali kepada agama mereka, sehingga Allah menghilangkan kehinaan tersebut dari diri mereka dan kekuatan mereka semakin bertambah.

Buku yang berada di hadapan anda ini adalah merupakan sebuah tulisan yang menjelaskan titik sebenar kekuatan umat Islam. Kekuatan umat Islam hanya dapat dikembalikan dengan kembalinya umat Islam kepada agama Islam yang sebenar, tulin lagi sahih dari aspek dalil dan cara fahamnya. Setelah pelbagai penyimpangan yang berlaku di dalam cara beragama umat Islam masa ini, yang sehingga menjadikan mereka lemah selemah-lemahnya, malah dihinakan dengan rendah-serendah-rendahnya oleh musuh-musuh mereka. Umat Islam sepatutnya bangkit sedar bahawa diri mereka telah lemah disebabkan terlalu banyak meninggalkan ajaran agama mereka. Lebih parah, mereka sengaja menyelewengkan agama Islam yang pada asalnya adalah murni sebagai sumber kekuatan mereka. Pelbagai bentuk kepercayaan telah ditokok tambah ke dalam praktik keimanan (aqidah) mereka. Setelah itu, lahir pula kepelbagaian amalan ibadah yang tidak diketahui asal-usulnya daripada agama yang murni peninggalan Rasulullah. Maka, atas sebab itulah mereka akhirnya menyimpang disebabkan mengamalkan agama yang menyimpang, yang tidak lagi murni sebagaimana agama yang difahami oleh para Sahabat Rasulullah yang diredhai.

Jadi, buku ini mengajak anda membuka mata supaya segera kembali melihat apakah prinsip-prinsip Islam yang sebenar. Dari aspek aqidah dan amalan. Buku ini membentangkan berkaitan aspek pembinaan tatacara kefahaman terhadap agama yang bersumberkan al-Qur'an, as-Sunnah dan prinsip penerimaan para sahabat terhadap wahyu yang dibawa oleh Nabi Shallallahu 'alaihi wa Salam.

Imam Malik rahimahullah berkata: Tidaklah menjadi baik umat Islam itu melainkan dengan menjadi baiknya umat yang terdahulu (generasi para sahabat).

Total Pages:
170 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.