Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Monday, December 12, 2011

499 - Meneladani Wanita Generasi Sahabat

Meneladani Wanita Generasi Sahabat


Title:
Meneladani Wanita Generasi Sahabat
Judul Asli ('Arab): Durus min Hayat ash-Shahabiyat

Author:
Dr. Abdul Hamid B. Abdul Rahman as-Suhaibani

Publisher:
Darul Haq

Price:
RM14

Weight:
200g

Description:

Membaca sejarah Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam dan para sahabatnya adalah saat yang paling mengesankan dalam waktu yang dilalui seorang muslim. Gambaran Islam yang agung terlaksana secara utuh melalui peribadi-peribadi mereka. Personaliti mereka adalah potret hidup hasil berkah didikan sang maha guru, Rasul Allah yang agung Shallallahu ‘alaihi wa Sallam.

Tidak hanya para sahabat lelaki, tapi juga para sahabat wanita (ash-Shahabiyat). Buku ini adalah catatan perjalanan hidup para wanita generasi sahabat dalam menjemput kehidupan bahagia di hari kemudian. Kisah-kisah dalam buku ini adalah serpihan-serpihan mutiara yang begitu mahal nilainya, teladan-teladan rabbani, dan resepi paling indah yang patut direnungkan setiap muslim; kejujuran mereka dalam beriman, jihad mereka, kepahlawanan, kecintaan kepada Allah dan Rasul-Nya, ibadah, sedekah, sikap zuhud, kesabaran dan ketabahan mereka dalam menghadapi hidup yang sukar bahkan dalam menghadapi musuh.

Tokoh-tokoh ash-Shahabiyat amat wajar dijadikan teladan oleh setiap muslim dan khususnya para muslimah, demi meraih apa yang telah mereka raih; sebagai wanita-wanita generasi terbaik umat ini.

Total Pages:
142 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari -http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.