Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, November 9, 2012

631 - Buku Poket Mujarobat Dzikir-dzikir Penjagaan dan Perlindungan


Buku Poket Mujarobat Dzikir-dzikir Penjagaan dan Perlindungan


Judul Buku:
Buku Poket Mujarobat Dzikir-dzikir Penjagaan dan Perlindungan

Penulis:
Syaikh 'Abdullah B. Muhammad as-Sad-han

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:
RM3

Berat:

38g

Keterangan Buku:

Doa-doa dan zikir-zikir yang sahih dari al-Qur'an dan al-hadis adalah di antara sarana perlindungan dan penyembuh nabawi yang sangat bermanfaat bagi keadaan-keadaan tertentu. Doa-doa dan dzikir-dzikir ini sekiranya memenuhi tuntutan dan syarat-syaratnya, insyaAllah tidak akan ada lagi sesuatu yang akan menghalang kemujarabannya sebagai sumber penawar dan ayat-ayat pelindung dari mara bahaya.

Buku bersaiz poket ini adalah di antara buku yang sangat praktikal, mudah, ringkas, padat, mudah dibawa ke mana-mana, mudah difahami, dan mudah dihafal. Ia sesuai untuk sesiapa sahaja yang ingin memanfaatkannya sebagai bekalan dan rujukan dalam perkara yang berkaitan.

Buku kecil ini menyenaraikan dzikir-dzikir yang mudah dan sahih daripad aas-Sunnah dalam rangka mendapatkan perlindungan daripada Allah terhadap pelbagai keburukan seperti gangguan Syaitan, kelalaian, sihir, dan sebagainya.

Dengan saiz buku yang kecil bersaiz poket ini, semoga ianya boleh membantu secara praktikal, mudah dibawa, mudah dihafal, mudah untuk disebarkan, dan mudah dijadikan rujukan di mana pun jua..

Jumlah Muka Surat:
48 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.