Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, November 13, 2012

638 - Buku Poket Sifat Shalat Sunnah Nabi S.A.W.


Buku Poket Sifat Shalat Sunnah Nabi S.A.W.


Judul Buku:
Buku Poket Sifat Shalat Sunnah Nabi S.A.W.

Penulis:
Abu Muhammad Ibn Shalih Hasbullah

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:
RM3

Berat:

0.38g

Keterangan Buku:

Sebagaimana disebutkan dalam hadis, Sesungguhnya amal seorang hamba yang pertama kali dihisab pada hari kiamat kelak adalah solatnya. Apabila solatnya itu baik, maka ia beruntung dan berjaya. Apabila solatnya itu rosak, maka ia pasti kecewa dan merugi. Jika terdapat sesuatu yang kurang dari solat fardhu, maka Rabb Tabaaraka wa Ta'ala berfirman, "Lihatlah oleh kalian, adakah hamba-Ku memiliki solat sunnah?" Maka disempurnakanlah apa yang kurang dari solat fardhu tersebut. Kemudian amal-amal yang lain pun diperlakukan demikian."

Semoga buku ini mampu membantu orang-orang yang sentiasa berusaha melaksanakan ibadah-ibadah sunnah dalam rangka mendekatkan diri kepada Rabb-nya. Semoga ia membantu meningkatkan motivasi di dalam diri untuk berusaha lebih gigih sekaligus melaksanakannya dengan tatacara yang menepati sunnah.

Selain itu, di antara keistimewaan saiz buku yang kecil bersaiz poket ini, semoga ianya boleh membantu secara praktikal, mudah dibawa, mudah untuk disebarkan, dan mudah dijadikan rujukan di mana pun jua.

Jumlah Muka Surat:
64 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.