Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Friday, November 16, 2012

639 - Buku Poket Etika Seorang Muslim


Buku Poket Etika Seorang Muslim



Judul Buku:
Buku Poket Etika Seorang Muslim

Penulis:
Lajnah Daar Al-Wathan

Penerbit:
Darul Haq

Harga:
RM5

Berat:

100g

Keterangan Buku:

Buku bersaiz kecil ini menyenaraikan etika dan adab-adab harian seorang Muslim. Ia amat bermanfaat untuk sesiapa yang berusaha gigih dalam mengikuti dan mengamalkan sunnah-sunnah Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam yang sahih.

Di antara etika dan adab-adab seorang Muslim yang disenaraikan adalah:

Etika Tidur, Etika buang hajat, etika berpakaian, etika berhias, etika di jalanan, etika memberi salam, etika meminta izin ketika di rumah orang, etika dan adab bertamu, etika bermajlis, etika berbicara, etika bergurau-senda, etika bergaul, etika di masjid, etika berdoa, etika makan dan minum, etika menjenguk orang sakit, etika mengurus jenazah, etika safar, etika berkomunikasi, etika suami isteri, etika berjiran, dan etika di pasar.

Walaupun saiznya kecil, tetapi manfaatnya amat besar bagi yang mencari kebaikan sunnah yang sahih di dalamnya. Ia amat sesuai dijadikan sebagai nota poket, mudah dibawa ke mana-mana, dijadikan sebagai cenderahati, hadiah, sebaran, risalah dakwah, dan seumpamanya. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Jumlah Muka Surat:
139 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.