Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, April 2, 2008

51 – Barzakh & Kiamat (Koleksi Fatwa Kibar Ulama Saudi Arabia)

Barzakh & Kiamat (Koleksi Fatwa Kibar Ulama Saudi Arabia)


Nama Buku:
Barzakh & Kiamat (Koleksi Fatwa Kibar Ulama Saudi Arabia)

Penulis:
Selenggaraan Sakinah Arif Johor

Terbitan:
Karya Bestari

Harga:
RM18.00

Berat:

500gram

Berkaitan Buku:
ALAM barzakh adalah tempat sementara bagi roh yang telah meninggal sebelum memasuki alam akhirat. Setelah memasuki liang lahad, kubur mereka yang beriman akan dilapangkan dan mereka juga dapat melihat nikmat yang bakal diperolehi di syurga kelak.

Sebaliknya jika mereka kufur dan ingkar, maka pada ketika itu kubur mereka akan disempitkan. Malah, bahang kepanasan api neraka akan ditayangkan kepada mereka sepanjang mereka berada di alam itu sehingga ke hari kiamat.

Kiamat pula merupakan hari di mana seluruh umat dihimpunkan untuk perhitungan, timbangan amal, meniti siratul mustaqim dan sebagainya. Ia berlaku setelah manusia dibangkitkan dari kubur masing-masing menuju kehidupan yang kekal abadi sama ada ke syurga atau neraka.
Ketika itu, seluruh manusia bersesak-sesak dengan hanya memikirkan diri sendiri dan mengharapkan syafaat daripada para nabi dan rasul. Mereka sudah tidak sanggup lagi menanggung penderitaan akibat kesesakan itu dan memohon agar hisab dan perhitungan amal disegerakan.

Jumlah Muka Surat:
326 m/s.

Hubungi:
Saudara Nawawi, 012-6887715,
dimensi83@hotmail.com, untuk tempahan, pembelian, atau pesanan.