Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, April 3, 2008

63 – Fatwa Kemusykilan Solat (3 Kibar Ulama Saudi Arabia)

Fatwa Kemusykilan Solat (3 Kibar Ulama Saudi Arabia)


Nama Buku:
Fatwa Kemusykilan Solat (3 Kibar Ulama Saudi Arabia)

Penulis/Selenggaraan:
Sakinah Ariff Johor

Terbitan:
Karya Bestari

Harga:
RM18.00

Berat:
500gram

Berkaitan Buku:

Solat merupakan tanggungjawab yang wajib dilakukan dalam kehidupan seharian. Ia merupakan tanda ketaatan dan kepatuhan seseorang kepada perintah ALLAH dan Rasulullah s.a.w serta agenda utama yang akan disoal di akhirat kelak.

Umat Islam perlu melengkapkan diri dengan ilmu pengetahuan agar solat yang dilakukan diterima oleh ALLAH. Segala permasalahan dan kemusykilan dapat diselesaikan jika benar-benar memahami konsep. rukun, syarat dan cara-cara yang bertepatan dengan apa yang diajar oleh Rasulullah s.a.w.

Dalam menunaikan solat, pastinya umat Islam menghadapi pelbagai kemusykilan yang boleh mencacatkan solat tersebut. Fatwa Kemusykilan Solat merupakan sebuah buku yang menghimpunkan perlbagai kemusykilan atau masalah-masalah berkaitan solat. Huraian fakta yang jelas disertai dalil yang sahih daripada al-Quran dan sunnah menjadi pelengkap utama buku ini.

Buku ini juga memuatkan keterangan terperinci berkaitan permasalahan yang timbul di dalam menunaikan solat-solat sunat seperti solat sunat hari raya, solat gerhana, solat istikharah dan lain-lain.

Ia memudahkan umat Islam mendapat jawapan segera terhadap apa jua kemusykilan dan bagi yang tidak bermasalah pula, dapat menambahkan ilmu pengetahuan untuk diamalkan. Mudah-mudahan buku ini menjadi rujukan utama para pembaca yang inginkan solat yang berkualiti dan diterima oleh ALLAH.

Jumlah Muka Surat:
416 m/s.

Hubungi:
Saudara Nawawi, 012-6887715 / 013-3701152,
dimensi83@hotmail.com, untuk tempahan, pembelian, atau pesanan.