Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, April 2, 2008

52 – Jenazah (Koleksi Fatwa Kibar Ulama Saudi Arabia)

Jenazah (Koleksi Fatwa Kibar Ulama Saudi Arabia)

Nama Buku:
Jenazah Kiamat (Koleksi Fatwa Kibar Ulama Saudi Arabia)

Penulis:
Selenggaraan Sakinah Arif Johor & Mohd. Yusuf Arbain

Terbitan:
Karya Bestari

Harga:
RM18.00

Berat:
500gram

Berkaitan Buku:
MENGURUSKAN jenazah merupakan fardu kifayah ke atas umat Islam. Ini bermakna, dalam setiap kelompok masyarakat, wajib ada segolongan kaum muslimin yang menguruskan segala urusan yang berkaitan dengan jenazah, iaitu daripada memandi, mengkafan, menyembahyangkan sehinggalah mengebumikan jenazah. Jika tidak, semua yang berada dalam kelompok itu akan menanggung dosa.Oleh yang demikian, setiap muslim mesti mengetahui ilmu tentang menguruskan jenazah agar tidak berlaku kepupusan terhadap golongan yang mahir dalam bidang ini.Ilmu menguruskan jenazah ini perlu difahami dengan jelas oleh setiap muslim agar ia tidak bercampur dengan upacara yang karut-marut, iaitu tidak berlandaskan al-Quran dan sunnah.

Buku jenazah ini berbentuk soal jawab dan disertai dengan dalil daripada al-Quran, sunnah serta pendapat ulama yang muktabar. Ini bagi memastikan para pembaca mendapat maklumat yang sahih berkenaan dengan hal ehwal menguruskan jenazah agar bertepatan dengan tuntutan syarak.

Jumlah Muka Surat:
326 m/s.

Hubungi:
Saudara Nawawi, 012-6887715, dimensi83@hotmail.com, untuk tempahan, pembelian, atau pesanan.