Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, April 17, 2008

72 – Bantahan & Peringatan Atas Agama Syi’ah Rafidhah

Bantahan & Peringatan Atas Agama Syi’ah Rafidhah


Nama Buku:
Bantahan & Peringatan Atas Agama Syi’ah Rafdhah

Penulis:
Al-Imam Muhammad Bin Abdul Wahhab

Terbitan:
Pustaka al-Ilmu

Harga:
RM23

Berat:
200gram

Berkaitan Buku:


Al-Imam asy-Syafi’i rahimahullah berkata, “Aku membolehkan persaksian para pengikut hawa nafsu semuanya kecuali Rafidhah, kerana sesungguhnya sebahagian mereka bersaksi dusta atas sebahagian yang lainnya.” (Adab asy-Syafi’i wa Manaqibunhu: 189. Sunan al-Kubra, Baihaqi: 10/29. Manhaj Imam asy-syafi’i, 2/486)

Beliau juga berkata, memperingatkan kaum muslimin dari Rafidhah, “Aku belum pernah melihat orang yang berani bersaksi dusta kecuali kaum Rafidhah” (Adab asy-Syafi’i: 187)

Al-Imam asy-Syafi’i adalah satu dari sekian banyak ulama umat yang berbicara berkenaan Syi’ah Rafidhah. “Gerakan Cinta Ahlul Bait” yang di-canangkan oleh kelompok ini, hanyalah dakyah penipuan di sejuta macam penyimpangan mereka, sehingga tidak pernah meredakan peringatan keras para ulama atas mereka.

Risalah yang ditulis oleh asy-Sheikh Muhammad bin Abdil Wahhab ini, akan membongkar hakikat Rafidhah dan membantah kebatilan mereka, dengan dalil-dalil yang kukuh lagi ilmiyah, bersumberkan al-Qur’an & Sunnah. Sehingga InsyaALLAH, anda akan menemukan jawaban mengapa ulama kita telah mengeluarkan Syi’ah Rafidhah dari Diinul Islam...


Jumlah Muka Surat:
207 m/s.

Hubungi:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email:
dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.