Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Tuesday, April 15, 2008

68 – Tafsir as-Sa’di (Taisir al-Karimir Rahman fi Tafsir Kalam al-Mannan)

(Taisir al-Karim ar-Rahman fii Tafsir Kalam al-Mannan)

Judul:
Tafsir as-Sa’di
(Judul Asli ('Arab): Taisir al-Karimir Rahman fi Tafsir Kalam al-Mannan)

Penulis/Penyusun:
Syaikh 'Abdur Rahman B. Nashir as-Sa’di

Terbitan/Terjemahan:
Pustaka Sahifa

Price:
RM420 (7 Jilid Lengkap)

Weight:
1.2Kg (bagi setiap jilid)

Keterangan:

Tafsir as-Sa’di adalah salah satu di antara sekian banyak kitab-kitab tafsir yang hebat yang merupakan salah satu dari sumber kekayaan ilmiyah dunia Islam. Ia memiliki keunggulan tersendiri apabila ia muncul sebagai sebuah kitab tafsir yang paling ringkas dan padat bermethodologikan tafsir Salaf ahlus Sunnah wal-Jama'ah. Ia diadun dengan bahasa yang ringkas dan mudah serta fokus terhadap maksud.

Ia disusun oleh Syaikh 'Abdur Rahman B. Nashir as-Sa'di rahimahullah yang merupakan salah seorang tokoh ulama tafsir kontemporari terkemuka yang pernah menjadi guru kepada sekian ramai ulama yang muncul zaman ini. Alhamdulillah karya tafsir yang amat berharga ini telah pun lengkap diterjemahkan agar manfaatnya dapat diterima semua pihak, sama ada bagi kalangan awam, penuntut ilmu, mahupun golongan ilmuan di luar sana.

Kandungan:

Jilid Pertama: Tafsir Surah al-Fatihah hingga Surah Ali 'Imran,

Jilid Kedua: Tafsir Surah an-Nisaa' hingga Surah al-An'am,

Jilid Ketiga: Tafsir Surah al-A'raaf hingga Surah Yusuf.

Jilid Ke-Empat: Surah ar-Ra'd hingga surah al-Hajj.

Jilid Ke-Lima: Surah al-Mu'min hingga Surah Saba'.

Jilid Ke-Enam: Surah Fathir hingga Surah Qaaf.

Jilid Ke-Tujuh: Surah adz-Dzariyyat hingga Surah an-Naas.

Jumlah m/s.:
7 Jilid lengkap.

Maklumat lanjut/pembayaran:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari - http://galeriniaga.blogspot.com/

Pembayaran:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.