Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, April 3, 2008

59 – Syarah Kasyfu Syubuhat / Syarah Ushulus Sittah

Syarah Kasyfu Syubuhat
Membongkar akar Kesyirikan


Title:
Syarah Kasyfu Syubuhat dilengkapi Syarah Ushulus Sittah
Membongkar Akar Kesyirikan
Judul Asli: Kasyfu Syubuhat/Syarah Ushulus Sittah

Author:
Syaikh Muhammad B. Soleh al-'Utsaimin
Karya asal oleh Syaikh Muhammad B. 'Abdil Wahhab

Publisher:
Media Hidayah

Price:
RM18

Weight:
300g

Description:

Buku ini adalah penjelasan kepada prinsip-prinsip dalam beragama dan beraqidah yang disusun oleh Syaikh Muhammad B. 'Abdil Wahhab. Beliau mengutarakan prinsip-prinsip penting dalam beraqidah, bergama, dan menjaga kemurniaan tauhid dengan mengabdikan diri hanya kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala. Ini adalah dalam rangka membasmi pelbagai kesyirikan yang berlaku dalam kalangan masyarakat hari ini. Kesyirikan dan kesalah-fahaman dalam bertauhid perlu diperbetulkan dengan tauhid yang murni hanya semata-mata kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala. Ia perlu dibina di atas ilmu yang bertunjangkan dalil-dalil al-Qur'an dan as-Sunnah, difahami pula di atas prinsip-prinsip para salaf (ahlus sunnah wal-jama'ah). Menjauhi sikap taqlid buta dan sifat-sifat kaum musyrikin.

Kemudian prinsip-prinsip penting ini diberi penjelasan dan syarahan oleh Syaikh Muhammad B. Soleh al-'Utsaimin pula. Kemudian jadilah buku ini sebagai hasil yang sangat bermanfaat buat kita semua sebagaimana yang ada di hadapan anda ini.

Total Pages:
236 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layarihttp://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.