Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Thursday, April 3, 2008

58 – Fiqh Mubasyarah (Pengaruh Aktiviti Seksual Terhadap Ibadah)

Fiqh Mubasyarah
(Pengaruh Aktiviti Seksual Terhadap Ibadah)


Nama Buku:
Fiqh Mubasyarah (Pengaruh Aktiviti Seksual Terhadap Ibadah)

Penulis/Selenggaraan:
Sheikh Dr. Abdul Aziz Mabruk

Terbitan:
Media Hidayah

Harga:
RM15.50

Berat:
300gram

Berkaitan Buku:

Masalah seksual berkaitan dengan hukum-hukum Islam secara umum yang mana seseorang muslim wajib mengetahui dan mendalaminya, terutama yang berkaitan dengan masalah-masalah ibadah. Kerana tujuan manusia diciptakan Allah di dunia ini adalah untuk beribadah. Ia diperintahkan agar boleh melaksanakan ibadah secara optimal.

Padahal, masalah seksual ini terkadang boleh mengurangi bahkan merosak nilai-nilai ibadah. Oleh kerana itu, makanya hal ini diperbahaskan melalui tulisan/buku ini.

Dan buku ini diberi judul Fiqib Mubasyarah (Pengaruh Seksual terhadap Batalnya Ibadah). Kami berharap kepada para pembaca yang budiman untuk mencerna permasalahan-permasalahan yang berkaitan dengan mubasyarah ini dengan saksama, adakah ia boleh membatalkan ibadah atau tidak sebaliknya.

Antara yang dibahaskan di dalam buku ini adalah kesan seksual dan ransangan seks kepada ibadah seperti Thoharah, wudhu', solat, puasa, haji, iktikaf, dan lainnya. Ia turut membahaskan beberapa persoalan lain yang tidak kurang pentingnya seperti hukum onani, hukum melakukan ransangan seks dengan cara-cara tertentu, dan hukum berimaginasi seks.

Jumlah Muka Surat:
231 m/s.

Hubungi:
Saudara Nawawi, 012-6887715, dimensi83@hotmail.com, untuk tempahan, pembelian, atau pesanan.