Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, April 2, 2008

53 – Syurga & Neraka (Koleksi Fatwa Kibar Ulama Saudi Arabia)

Syurga & Neraka (Koleksi Fatwa Kibar Ulama Saudi Arabia)

Nama Buku:
Syurga & Neraka (Koleksi Fatwa Kibar Ulama Saudi Arabia)

Penulis:
Selenggaraan Sakinah Arif Johor & Mohd. Yusuf Arbain

Terbitan:
Karya Bestari

Harga:
RM18.00

Berat:
500gram

Berkaitan Buku:
Kepercayaan pada syurga dan neraka sebagai destinasi terakhir bagi orang mukmin dan kafir merupakan salah satu cabang keimanan pada hari kiamat. Sesiapa yang ingkar bahawa segala perbuatan baik dan buruk akan dibalas dengan nikmat dan azab di akhirat kelak, maka dia akan kufur dan keimanannya tertolak.

Segala kenikmatan yang ada di syurga itu tidak pernah kita lihat dengan mata, tidak pernah didengar oleh telinga dan tidak pernah terlintas dalam hati seorang hamba pun di dunia ini. Itulah sebaik-baik balasan atas kesabaran mereka selama di dunia.

Bagi penghuni neraka pula, mereka akan diseksa sekeras-kerasnya kerana meninggalkan suruhan agama, melakukan dosa, mengikut hawa nafsu dan hasutan syaitan serta melakukan maksiat terhadap ALLAH AZZA WA JALLA. Demikianlah janji ALLAH yang diulang-ulang dalam al-Quran dan sunnah Nabi-NYA. DIA amat menepati janji-NYA.

Buku ini memberikan huraian lengkap berbentuk soal jawab berkenaan dengan syurga dan neraka menggunakan dalil-dalil daripada al-Quran, sunnah dan pendapat ulama muktabar.

Jumlah Muka Surat:
382 m/s.

Hubungi:
Saudara Nawawi, 012-6887715,
dimensi83@hotmail.com, untuk tempahan, pembelian, atau pesanan.