Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, April 2, 2008

54 – WUDUK DAN SOLAT MENURUT SUNNAH DAN MAZHAB SYAFIE

WUDUK DAN SOLAT MENURUT SUNNAH DAN MAZHAB SYAFIE


Nama Buku:
WUDUK DAN SOLAT MENURUT SUNNAH DAN MAZHAB SYAFIE

Penulis:
Abu Ruwais asy-Syubrawi

Terbitan:
Karya Bestari

Harga:
RM19.90

Berat:
500gram

Berkaitan Buku:

Mazhab utama pegangan umat Islam di Malaysia adalah Mazhab Syafie. Pengasasnya, iaitu Muhammad bin Idris al-Syafie merupakan seorang yang alim lagi warak terhadap ilmu agama yang diterima dan disampaikan. Sebab itulah beliau mempunyai ramai pengikut. Antaranya umat Islam di Malaysia.

Bagi memantapkan lagi pengetahuan tentang isi kandungan yang terdapat dalam kitab-kitab muktabar mazhab itu, penulis buku ini mengkaji dan mengumpulkan pendapat para ulama bermazhab itu sebagai panduan buat para pengikutnya. Pastinya setelah membaca buku ini, seseorang yang bermazhab Syafie akan dapat beramal dengan penuh yakin.

Buku ini membincangkan tentang solat dan perkara lain yang berkaitan dengan solat seperti wuduk, tayamum, bersuci, sapu khuf, bersugi, najis, jenis air dan sebagainya. Ia diambil daripada berbahasan yang dibuat oleh para ulama bermazhab Syafie seperti Imam Syafie sendiri, al-Muzanni, a-Nawawi, Ibn Katsir, Ibn Hajar dan ramai lagi yang lain.

Mudah-mudahan dengan adanya buku ini, umat Islam yang bermazhab Syafie di Malaysia dapat beramal dengan hujah dan dalil para ulama muktabar mereka. Bukan ikut-ikutan semata-mata.

Jumlah Muka Surat:
422 m/s.

Hubungi:
Saudara Nawawi, 012-6887715, dimensi83@hotmail.com, untuk tempahan, pembelian, atau pesanan.