Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Wednesday, January 2, 2013

674 - Bantahan Terhadap Kitab At-Tashwirul Fanniy fil Qur'an Karya Sayyid Quthub


Bantahan Terhadap Kitab At-Tashwirul Fanniy fil Qur'an Karya Sayyid Quthub


Judul Buku:
Bantahan Terhadap Kitab At-Tashwirul Fanniy fil Qur'an Karya Sayyid Quthub

Judul Asal (Arab): Nadzoraat fii Kitaab at-Tashwiirul Fanniy fil Qur'anil-Kariim li Sayyid Quthub

Penulis:
Syaikh Dr. Rabe' B. Hadi al-Madkhali hafidzahullah

Penerbit:
Pustaka ar-Rayyan

Harga:
RM10

Berat:

160g

Keterangan Buku:

Di sebahagian negara, termasuk negara kita Malaysia, nama Sayyid Quthub bukanlah satu nama yang asing. Terutamanya di kalangan para aktivis harakah (pergerakan) Islam. Beliau adalah seorang tokoh yang dianggap oleh para pengikut dan para pentaksubnya sebagai asy-Syahid, ulama tersohor, ahli tafsir, ahli fikir, dan reformis. Beliau bak cendikiawan besar dalam dunia Islam di sisi para pemujanya. Demikian tinggi pujian dan sanjungan ke atas beliau, seakan-akan beliau kosong dari kesalahan sehingga tidak boleh diusik sedikitpun.

Sayyid Quthub, beliau pada hakikatnya mengusung dan menyebarkan sejumlah pemikiran dan ideologi yang berbahaya. Ideologi yang merosak pemikiran umat Islam. Pemikiran yang beliau bawa melalui pelbagai hasil tulisnya begitu berseberangan jauh dengan syari'at Islam yang murni. Atas nama hak kebebasan, beliau mengolah ayat-ayat al-Qur'an semahunya. Ayat-ayat al-Qur'an ditakwil sekehendak hatinya tanpa merujuk kepada manhaj yang benar, tanpa melihat apakah tafsir para salaf untuk ayat-ayat tersebut. Bahkan beliau mengadaptasikan pemikiran orang-orang kafir dan fikrah-fikrah sesat ke dalam pemahaman beliau terhadap ayat-ayat al-Qur'an. Lalu fikrah-fikrah sesat ini disebarkan oleh beliau dan para pemujanya di pelbagai negeri melalui hasil karyanya.

Maka, dari sinilah letak pentingnya usaha pencerahan terhadap bahaya pemikiran yang beliau bawa. Antara yang banyak membongkar dan menjelaskan bahayanya ideologi pemikiran Sayyid Quthub ini adalah Syaikh Dr. Rabe' B. Hadi al-Madkhali hafidzahullah. Dan buku yang sedang anda tatap ini adalah salah satunya. Buku ini membongkar betapa lancangnya tangan Sayyid Quthub dalam usaha beliau menyamakan ayat-ayat Allah sebagai umpama seni muzik, adegan filem, ayat-ayat sihir, dan lainnya. Bahkan di buku-buku Sayyid quthub yang lain tidak kurang parah dan dahsyatnya. Namun, itulah hakikatnya buku-buku beliau (Sayyid Quthub) terus mendapat sambutan lantaran jahilnya masyarakat terhadap al-haq.

Maka, lapangkanlah dada, jauhkanlah sikap taksub, kembalilah kepada kebenaran di atas prinsip-prinsipnya yang benar. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Jumlah Muka Surat:
124 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.