Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, January 19, 2013

698 - Buku Poket Tata Cara Mengurus Jenazah


Buku Poket Tata Cara Mengurus Jenazah


Judul Buku:
Buku Poket Tata Cara Mengurus Jenazah

Penulis:
Ustaz Dzulqarnain M. Sunusi

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:
RM3

Berat:

32g

Keterangan Buku:

1 - Sebuah buku kecil bersaiz poket yang menjelaskan tatacara solat jenazah secara sempurna berserta tatacara pengurusan jenazah dari saat ia meninggal dunia, sehingga kepada urusan memandikan, mengkafankan, mensolatkan, dan mengebumikannya. Ia disusun dan diringkaskan berasaskan dalil-dalil dari al-Qur'an dan hadis-hadis Nabi yang sahih. Dilengkapi dengan gambar sebagai panduan.

2 - Sesuai untuk kalangan awam, penuntut ilmu, dan sesiapa sahaja yang berminat untuk mendapatkan nota-nota penting dalam persoalan tatacara pengurusan jenazah. Sesuai dijadikan sebagai nota (mudah dibawa), cenderamata, hadiah, sebaran umum, dan mudah di bawa ke mana-mana kerana saiz-nya yang kecil.

Jumlah Muka Surat:
64 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.