Sabda Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, “Sesiapa yang menempuh jalan untuk menuntut ilmu, maka Allah akan memudahkan baginya jalan menuju Syurga. Tidaklah suatu kaum berkumpul di salah sebuah rumah Allah dari rumah-rumah Allah (masjid) untuk membaca Kitabullah dan mempelajarinya di antara mereka, melainkan ketenangan (sakinah) turun kepada mereka, rahmat Allah meliputi mereka, dan Allah menyebut-nyebut mereka di hadapan para malaikat yang berada di sisi-Nya.” (Hadis Riwayat Muslim, 13/212, no. 4867)
__________________________________________________________________________________

| Nawawi | Aqeedah | Fiqh | Anti Syirik | Galeri Buku | Galeri MP3 | Bio-Pure |
__________________________________________________________________________________

Saturday, January 19, 2013

702 - Siapa Termasuk Keluarga Nabi?


Siapa Termasuk Keluarga Nabi?


Judul Buku:
Siapa Termasuk Keluarga Nabi?
Judul Asal: Aalu al-Bayt ('alaihimus Salam) wa Huquuquhum asy-Syar'iyyah

Penulis:
Syaikh Soleh B. 'Abdillah ad-Darwisy

Penerbit:
Pustaka Ibnu 'Umar

Harga:
RM11

Berat:

180g

Keterangan Buku:

Keluarga Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam telah dimuliakan oleh Allah 'Azza wa Jalla dalam al-Qur'an, Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam sendiri pun telah menyatakan di beberapa hadis mengenai keutamaan dan kemuliaan keluarga beliau ini. Bahkan seluruh kaum muslimin mendoakan keluarga Nabi Shallallahu 'alaihi wa Sallam ini dalam solat-solat mereka, belum lagi hak-hak mereka yang luhur yang ada di bahu-bahu kaum muslimin, iaitu: Hak untuk dicintai, hak untuk mendapatkan pembelaan, hak untuk mendapatkan pembebasan dari segala kedustaan yang dituduhkan kepada mereka, dan hak-hak khusus lainnya.

Maka sudah sewajarnya-lah kaum muslimin menghormati dan menjunjung tinggi kemuliaan mereka.

Melalui buku ini, kami merasa terpanggil untuk menjelaskan kepada umat Islam umumnya, mengenai: Siapakah yang benar-benar termasuk keluarga Nabi Shallallahu 'alaihi wa Salam itu, apa kriteria mereka, apa keutamaan-keutamaan mereka, hak-hak mereka, kekhususan mereka, bagaimana mencintai mereka, dan juga beberapa penjelasan penting lainnya yang berkenaan dengannya.

Selawat serta salam semoga dilimpahkan kepada Nabi Muhammad Shallallahu 'alaihi wa Sallam, teladan semua insan dalam mendekatkan diri kepada-Nya, dan kepada keluarga beliau serta para Sahabatnya semuanya.. [Hak cipta Atsar Enterprise, www.atsar.ilmusunnah.com. Tidak dibenarkan membuat salinan tanpa kebenaran]

Jumlah Muka Surat:
96 m/s.

Maklumat lanjut:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari juga www.atsar.ilmusunnah.com

Bayaran Pembelian: 
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 (Nawawi B. Subandi), atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) atau Bank Islam: 12038010109649 (Atsar Enterprise) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.